reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Ekstraklasa.TV w nowej odsłonie na Apple TV, Android TV i Samsung Smart TV

dodano: 2023-07-20 09:39 | aktualizacja: 2023-07-21 11:52
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Ekstraklasa/satkurier.pl

Ekstraklasa.TV Ekstraklasa.TV, platforma streamingowa Ekstraklasy, na start sezonu 2023/24 rusza w nowej odsłonie, z nowymi funkcjonalnościami i na nowych urządzeniach - Apple TV, Android TV i Samsung Smart TV. Rozwojem technologicznym ligowego serwisu OTT zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej zajmuje się TISA AG, polsko-szwajcarska firma z branży sport-tech. Współpraca z nowym partnerem ma zapewnić platformie Ekstraklasa.TV lepszą dystrybucję i nowe możliwości monetyzacji, a użytkownikom dalszą poprawę tzw. user experience. Dotychczas była to spółka Red Bee Media.

Ekstraklasa.TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jednym z rozwiązań, których wdrożeniem zajęła się TISA na rzecz Ekstraklasa.TV, jest objęcie platformy modułem jednokrotnego logowania, tzw. Single Sign-On (SSO). Ta funkcjonalność jest już dostępna dla kibiców korzystających z innych ligowych aplikacji i serwisów – Ekstraklasa.org, aplikacji mobilnej Ekstraklasy i aplikacji Lotto Fantasy.

Poza tym dzięki zmianom wprowadzonym w systemie platformy użytkownicy aplikacji mobilnej Ekstraklasa.TV mają możliwość wykupienia subskrypcji Ekstraklasa.TV na całym świecie z wyłączeniem Polski, Rosji i Białorusi.

Ponadto wdrożono nowy wygląd aplikacji oraz poprawiono tzw. user-experience. Oznacza to uproszczony proces rejestracji i intuicyjną nawigację, szybkie odnajdowanie meczów na żywo czy możliwość korzystania z szybkiej wyszukiwarki. Planowane jest także przystosowanie serwisu pod kątem przyszłej sprzedaży reklam czy rozszerzenia o nowe rodzaje treści.

Nowy partner technologiczny Ekstraklsa.TV - TISA, ma już na koncie współpracę z polską ligą przy innych jej projektach technologicznych – odpowiada za rozwój zarówno jej oficjalnej strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Wieloletnimi partnerami TISA, poza Ekstraklasą, są m.in. FIFA, PZPN, Real Sociedad, Wolverhampton Wanderers, Legia Warszawa czy Jagiellonia Białystok.
 

– TISA to partner, który sprawdził się przy innych ważnych dla ligi projektach technologicznych, zna Ekstraklasę i nasze oczekiwania, więc rozszerzenie współpracy o Ekstraklsa.TV jest dość naturalnym krokiem. Bardzo się cieszę, że możemy wspólnie rozwijać tę platformę. Biorąc pod uwagę kierunki, w jakich zmienia się sposób śledzenia sportu przez kibiców, zwłaszcza młodych widzów, Ekstraklasa.TV jest dla nas bardzo ważnym przedsięwzięciem. Stąd dążymy do tego, by pracować z partnerem, który dysponuje odpowiednim know-how, doświadczeniem oraz dobrze rozumie specyfikę dziedziny, w której pracujemy – mówi Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.

– TISA niezmiennie od 5 lat stale inwestuje w rozwój własnych produktów oraz usług, przekuwając wieloletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych organizacjach na sukces naszych partnerów na niełatwej drodze cyfryzacji w branży sportowo-rozrywkowej. Jesteśmy dumni jako partner Ekstraklasy, zdecydowanego lidera obszaru, rozszerzając naszą współpracę o kolejny istotny element – platformę streamingową. Ekstraklasa to organizacja z dużymi ambicjami, której profesjonalizm prezentuje najwyższy europejski poziom. Cieszymy się, że będziemy mogli rozwijać jej ofertę wykorzystując do tego platformę OTT zbudowaną i rozwijaną w 100% w Polsce – mówi Mateusz Lentowczyk, CEO TISA.

Za pośrednictwem Ekstraklasa.TV kibice za granicą (z wyłączeniem Białorusi i Rosji) mogą oglądać transmisje ekstraklasowych meczów, wykupując dostęp abonamentowy: miesięczny lub sezonowy. Na platformie są też dostępne bezpłatne materiały wideo – skróty, kompilacje, najlepsze akcje czy informacje o drużynach. Do tych treści mają dostęp także kibice w Polsce.

Ekstraklasa.TV jest dostępna w języku polskim na www oraz poprzez aplikacje mobilne na telefony z systemem operacyjnym iOS i Android. Oprócz tego, od połowy sierpnia z ligowej platformy będzie można korzystać także poprzez Apple TV, Android TV oraz Samsung Smart TV. Kolejne funkcjonalności i sposoby dystrybucji będą wdrażane sukcesywnie. Mecze pokazywane są z polskim komentarzem. Subskrypcja na cały sezon 2023/24 kosztuje 69,99 euro, na pół sezonu 34,99 euro, a na miesiąc 10,99 euro.
 

– Ekstraklasa.TV to ważny kanał komunikacji z kibicami. Naszą platformę uruchomiliśmy jako jedna z pierwszych lig w Europie i obecnie niemal na całym świecie można oglądać nasze mecze live. Jest to też prosty sposób dla polskich kibiców, by śledzić krajowe rozgrywki podczas zagranicznych wyjazdów czy urlopów. Cieszymy się, że z serwisu korzysta coraz więcej osób, także w Polsce. Obecnie jest to już ok. 380 tys. użytkowników, z czego prawie 60 tys. osób to kibice, którzy dołączyli w ostatnim sezonie. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tej platformy, by zapewniać jej coraz większą dostępność, interaktywność i intuicyjność. Bardzo liczymy, że dzięki współpracy z nowym partnerem atrakcyjność Ekstraklasa.TV i jej zasięgi będą dalej rosły – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Oprócz dystrybucji poprzez serwis Ekstraklasa.TV, w sezonie 2023/24 rozgrywki są dostępne w 13 krajach w ramach tradycyjnej telewizji lub lokalnych platform oraz w około 200 innych terytoriach poprzez platformę OneFootball. Na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii trzy wybrane mecze z każdej kolejki pokazuje Sportdigital. Licencja pozwala na transmisję spotkań na platformie „commentaro”, skrótów meczowych w programie „Scooore” w telewizji Sport1 (telewizja bezpłatna) oraz na platformie DAZN. W siedmiu krajach południowej Europy – Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii Północnej, Czarnogórze i Kosowie – transmisje są przeprowadzane za pośrednictwem telewizji Arena Sport. Ma ona prawo do pokazania wszystkich spotkań w kolejce. W Izraelu po dwa spotkania z każdej serii spotkań pokazuje Maariv (Charlton). Mieszkańcy Słowacji mają zaś dostęp do rywalizacji w Ekstraklasie dzięki TV JOJ. W Gruzji prawa posiada agencja Greenfield Solutions – trwają ostatnie ustalenia z sublicencjobiorcą w tym kraju. Współpraca z platformą OneFootball odbywa się na bazie porozumienia z European Leagues i Octagon. W jej ramach są dostępne po trzy spotkania z jednej kolejki.

Licencja do eksploatacji audiowizualnych praw bukmacherskich jest nadal w rękach IMG ARENA, która dostarcza sygnał wszystkich meczów bukmacherom na całym świecie, z wyłączeniem Polski. Licencje do korzystania z tzw. „fast betting data” czyli danych statystycznych, koniecznych do obstawiania wyników i innych parametrów meczu u bukmacherów na świecie (również z wyłączeniem Polski) są współdzielone przez Stats Perform, Genius Sports oraz Sportradar.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...