Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przeciwko planom FCC protestują między innymi Walt Disney, NBC Universal, News Corp. i Time Warner. Ocenia się, że koszty wyłączenia analogu wyniosą 300-400 mln dolarów. Dodatkowym powodem, dla którego protestują nadawcy kanałów komercyjnych są coraz popularniejsze w cyfrowej dobie telewizji terminale typu PVR pozwalające przy odpowiednim oprogramowaniu pominąć reklamy. Stacje telewizyjne obawiają się spadku przychodów reklamowych.
Za planami FCC przemawia jedynie wzrost tempa rozwoju telewizji wysokiej rozdzielczości oraz szerokopasmowego dostępu do Internetu. Dzięki dodatkowym częstotliwościom naziemnym, uruchomienie dodatkowych serwisów HDTV byłoby znacznie łatwiejsze niż dzisiaj.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.