Konieczna kompleksowa kampania informacyjna– Najlepiej odbieraną nowością jest fakt, że w ramach naziemnej telewizji cyfrowej widzowie otrzymają dostęp do nawet 50 kanałów TV. To benefit, który jest kluczowy dla ponad 40 proc. gospodarstw korzystających dziś z NTC. 14 proc. z nich wskazuje także na lepszą jakość dźwięku i obrazu jako istotny czynnik. Nie można zapominać również, że osoby, które przygotują się na nadchodzące zmiany cieszyć się będą, np. dostępem do kanałów w jakości 4K – wymienia Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, organizacji, która włącza się w ogólnopolska kampanię informacyjną.
Zdaniem Przemysława Broniszewskiego z zarządu Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych „MOC TV”, w działania na rzecz budowy świadomości polskich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w istocie włączyć należy wszelkie możliwe kanały przekazu.– Choć kampania w telewizji ma ogromna znaczenie dla budowy świadomości Polaków na temat nadchodzących zmian, to musimy uzupełnić ją dostępem do dedykowanej infolinii, gdzie uzyskają oni pomoc z sprawdzeniu gotowości swojego sprzętu TV oraz informacjami w radiu czy lokalnej prasie. Warto, by dystrybutorzy sprzętu przeszkolili swoich sprzedawców tak, by ci informowali o nadejściu DVB-T2/HEVC klientów oraz zamieszczali informacje o zmianie w sklepach online. Właśnie z myślą o możliwie najszerszym dotarciu do odbiorców, opracowaliśmy kompleksowy plan ogólnokrajowej komunikacji nadejścia nowego standardu – mówi Mirosław Kalinowski, Dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.
W związku z nadchodzącą zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej w kraju trwają rozmowy pomiędzy Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, środowiskiem nadawców TV, producentów i dystrybutorów sprzętu oraz konsumentów.– Nadawcy telewizji angażują się w kampanię informacyjną, by dotrzeć z wiedzą o zmianie standardu do Polaków, szczególnie tych najbardziej narażonych na utratę dostępu do źródła informacji i rozrywki. Musimy jednak na tym polu działać wspólnie i wielokanałowo, dlatego też popieramy ideę komunikacji z odbiorcami w kraju nie tylko za pomocą przekazu TV, ale również drogą radiową, przy pomocy urzędów pocztowych, parafii, czy lokalnej prasy i z udziałem sprzedawców sprzętu do odbioru telewizji oraz w internecie – mówi Przemysław Broniszewski z zarządu MOC TV.
Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2
Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...
239 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)
Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...
99 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC
Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...
109 zł Więcej...