reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Vectra: Nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK

dodano: 2021-11-17 11:08
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vectra/satkurier.pl

UOKiK Vectra przesłała do redakcji satkurier.pl oficjalne stanowisko firmy w sprawie zarzutów prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasza Chróstnego. Jak poinformował dwa dni wcześniej UOKiK, Vectra wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie, a następnie - w oparciu o wprowadzoną do wykonywanych umów klauzulę - podwyższała opłaty za internet i telewizję. Jakie jest stanowisko Vectry w tej sprawie?

Vectra


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Vectra informuje, że nie może zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK, a działania spółki są jej zdaniem zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów. Poniżej publikujemy pełną treść oficjalnego stanowiska Vectry, a ze szczegółami działań prezesa UOKiK podjętych wobec spółki można zapoznać się pod tym linkiem.
 

Oficjalne stanowisko firmy Vectra S.A. w sprawie zarzutów prezesa UOKiK:

Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian.

Musimy wyraźnie podkreślić, że wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymują od nas korespondencję, w której w otwarty sposób wyjaśniamy przyczyny podwyżek. Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki.

Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie.

W najbliższych dniach złożymy do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko. Jednocześnie cały czas pozostajemy do dyspozycji urzędu, licząc na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości.

Dodajmy, że jeżeli UOKiK uzna działania Vectry za naruszające zbiorowe interesy konsumentów, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu, nakaz zaniechania praktyki i usunięcie jej skutków.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

679 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5679) ULTRABOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

199 zł Więcej...

Antena szerokopasmowa MLog 6-69 HV dla MUX8 w pionie

Telewizyjna antena szerokopasmowa o strukturze logarytmicznej periodycznie dipolowej MLog 6-69...

49 zł Więcej...