reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rośnie liczba klientów Orange TV

dodano: 2021-02-18 09:16
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska

Orange plafon 360px.jpg Spółka Orange Polska opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za 2020 rok. Operator zakończył grudzień z 1,015 mln klientów usług telewizyjnych, w tym 605 tys. klientów IPTV i 410 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH). W ciągu trzech miesięcy liczba klientów Orange TV wzrosła o 15 tys., przy czym liczba klientów IPTV wzrosła o 30 tys., a DTH zmalała o 15 tys. - Pomimo spowolnienia wywołanego pandemią i trudniejszych warunków prowadzenia działalności, Orange Polska zrealizował założenia przyjęte na 2020 rok - informuje spółka.

Orange wyniki


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec grudnia ub.r. 870 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją, czyli o 19 tys. więcej w trzecim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było 1,483 mln (wzrost o 42 tys. w trzecim kwartale). W minionym roku przybyło ich 114 tys. Wskaźnik ARPO (average revenue per offer) z konwergencji wyniósł 107,1 zł.

Na koniec 2020 roku 725 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 63 tys. w czwartym kwartale). W całym roku Orange Światłowód zyskał 205 tys. nowych użytkowników.
 

– Ubiegły rok był dla nas wszystkich trudny. Pandemia koronawirusa i towarzyszące jej obostrzenia przyniosły wyzwania, których się nie spodziewaliśmy. Dzięki solidnym fundamentom naszego biznesu, wypracowanym w ostatnich latach, m.in. w ramach strategii Orange.One, mogliśmy zapewnić tak kluczową w tym czasie łączność, ciągłość naszych usług, wspierać klientów i partnerów społecznych, zadbać o naszych pracowników – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Podsumowując realizację strategii na lata 2017-2020, mamy być z czego dumni: przełamaliśmy wieloletnie negatywne trendy. To mocna podstawa do dalszego rozwoju w kolejnych latach. W pierwszej połowie tego roku zaprezentujemy nowy plan strategiczny.

Kluczowe wyniki finansowe: rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska w 2020 roku wzrosły o prawie 1 proc. rok do roku do 11,508 mld zł. Pozytywnie na ten wynik wpłynęły przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych, które wzrosły o 2,9 proc., czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki przyniosły także usługi IT i integratorskie – po przejściowym spowolnieniu w trzecim kwartale, spowodowanym pandemią, popyt na tego typu rozwiązania wrócił pod koniec roku. Przychody z tych usług wzrosły w 2020 roku aż o 24 proc. Spowodowane pandemią obostrzenia, czasowe zamykanie sklepów oraz ograniczenie popytu ze strony klientów wpłynęło na wyniki sprzedaży urządzeń. Były one o 13 proc. niższe niż przed rokiem. Powszechne ograniczenia w przemieszczaniu się spowodowały spadek przychodów z roamingu. Wskaźnik rentowności operacyjnej EBITDAaL rośnie trzeci rok z rzędu i w 2020 roku był o niemal 3 proc. wyższy niż w 2019 - wyniósł 2,797 mld zł. To efekt dobrych wyników w kluczowych usługach, ale też dalszego obniżania kosztów oraz dodatkowych działań ograniczających wpływ pandemii na biznes. Zysk operacyjny wyniósł 404 mln, czyli o 2,7 proc. mniej niż w 2019 roku. Natomiast zysk netto wyniósł 46 mln zł (spadek o 43,9 proc.).

Firma przewiduje, że w 2021 roku osiągnie niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL oraz przychodów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5278) ULTRABOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Antena Famaval 80SP grafit

Portugalska antena podświetlana firmy Famaval 80cm, do odbioru wiązek satelitów...

79 zł Więcej...
reklama