Pomimo wyzwań, producenci telewizorów nadal promują modele 8K. Samsung, LG i inni duzi gracze dążą do zwiększenia sprzedaży telewizorów 8K, aby wygenerować wyższe przychody. TCL zaprezentował własne modele 8K na targach CES 2020. Odkąd konsumenci zmagają się z ekonomicznymi wyzwaniami podczas pandemii, zmieniły się priorytety dotyczące zakupów urządzeń multimedialnych. Wysoce konkurencyjne ceny są niezbędne do zwiększenia sprzedaży.- W 2020 roku oczekiwano wzrostu rynku telewizorów 8K, biorąc pod uwagę transmisje w rozdzielczości 8K zaplanowane na letnie igrzyska olimpijskie. Jednak odroczenie tych igrzysk w połączeniu z ogólnym spowolnieniem gospodarczym zaowocowało niską liczbą dostarczonych telewizorów 8K w 2020 roku - powiedziała Khin Sandi Lynn z ABI Research.
Wnioski te pochodzą z raportu Media Devices Market Update 2020 firmy ABI Research.- Chociaż ceny telewizorów 8K spadły w tym roku, to nadal większość modeli jest stosunkowo drogich - ceny wahają się od 3500 do 30000 dol. Wysokie ceny i brak treści opóźnią wdrażanie telewizji 8K. ABI Research szacuje, że w 2021 roku tylko około 1 proc. światowych dostaw telewizorów stanowić będą telewizory 8K - dodała Khin Sandi Lynn.