Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Obszerna analiza londyńskich analityków rysuje bardzo różowy obraz rynku płatnej telewizji na najbliższe lata. Prawdopodobnie rozpoczynający się okres będzie na tyle pozytywny, że dobra passa z końca lat dziewięćdziesiątych wypadnie przy nim blado. O poprawie koniunktury rynkowej mówią za siebie same liczby. W tym roku operatorzy pakietów cyfrowych pozyskali ponad 2,6 mln nowych abonentów, podczas gdy w roku ubiegłym umowy z nimi podpisało zaledwie 1,3 mln osób.
Po uruchomieniu pierwszych europejskich platform cyfrowych w połowie lat dziewięćdziesiątych, dzisiaj ich liczba abonentów ustabilizowała się, ograniczony został odpływ tych, którzy nie do końca byli zadowoleni z cyfrowej telewizji. Pozostali stali i wierni klienci, którzy mogą być dla firm źródłem zysków na wiele lat. Jednocześnie większość europejskich pakietów odnotowała w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach pierwsze zyski. Uszczelnione nowymi systemami kodowania platformy cyfrowe są bardziej odporne na piractwo.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.