reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Jak oglądają się nowe kanały naziemne?

dodano: 2016-12-22 00:06 | aktualizacja: 2016-12-22 10:36
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Metro_Discovery_360px.jpg Mogłoby się wydawać, że Metro TV to najsłabsze ogniwo ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Późny start, do ostatniej chwili stosunkowo mało informacji o tym, co pokaże. Okazuje się, że stacja może być czarnym koniem ósmego multipleksu. Nie tylko dlatego, że 49 proc. udziałów w Metro kupił koncern Discovery. W pierwszych trzech tygodniach grudnia należący do Agory kanał miał największy udział w rynku spośród debiutantów. To pokazuje, że zapotrzebowanie na treści dokumentalne jest wciąż duże, a Amerykanie zrobili dobry interes. Jak wypadły pozostałe nowości z MUX 8? Czy przewaga Metro nad naziemnymi rywalami się utrzyma?

Metro


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Business Insider Polska uzyskał od firmy Nielsen Audience Measurement dane dotyczące 2-20 grudnia br. Wynika z nich, że Metro TV miał 0,14 proc. udziału w rynku, Nowa TV 0,12 proc., Zoom TV 0,08 proc., natomiast Telewizja WP 0,07 proc. Hitami Metra były "Prawdziwe męstwo" (0,55 proc. udziału w rynku), "Wielkie przeprowadzki" (0,75 proc.), w Telewizji WP najchętniej oglądane pozycje to "Upadek" (0,33 proc.), #dzieje się z 18.50 z 16 grudnia (0,28 proc.), w Zoom TV "Nowy uśmiech, nowe życie" (0,34 proc.), "Wiedźmy" (0,34 proc.), a w Nowa TV "Nowa rewia kabaretowa" (0,55 proc.), "Trzy tygodnie trójka dzieciaków" (0,47 proc.).

Pierwsze wyniki oglądalności pokazały mniej więcej, czego brakowało widzom DVB-T. Okazuje się, że kabaretów i dokumentów. Najwyraźniej Agora słusznie wyczuła, że zapotrzebowanie na newsy nie jest ogromne. Mimo ściągnięcia do WP Macieja Orłosia tylko wydanie #dzieje się z dnia wybuchu awantur pod Sejmem znalazło się na liście najchętniej oglądanych pozycji. Debiutanci na ósmym multipleksie mają na razie udział w rynku zbliżony do TV Republika i dwa razy mniejszy niż Superstacja. Z podobnego pułapu zaczynał jednak Polsat News, który dzisiaj ma cztero- albo pięciokrotnie większe udziały.

Wyniki może jednak znacząco zmienić wejście kanałów do oferty kolejnych platform cyfrowych czy sieci kablowych. W nc+ spośród nowych stacji wciąż można oglądać jedynie Nową TV. Z kolei abonenci Cyfrowego Polsatu nadal nie mają uprawnień do oglądania Metro TV. Kiedy nowe kanały dołączą do oferty wszystkich operatorów, to będzie można wyciągać bardziej daleko idące wnioski. Podobnie wygląda kwestia promocji samego ósmego multipleksu. Poza mediami związanymi z nadającymi nowe kanały koncernami, praktycznie jej nie ma. Promocja marki nowego programu, serialu czy całej stacji telewizyjnej to wiele miesięcy, czasami lat. Agora świętuje jednak sukces. - To olbrzymi sukces, szczególnie w warunkach niepełnego zasięgu - stacja nie jest jeszcze dostępna na żadnej platformie satelitarnej, a MUX 8 wciąż nie jest ukończony - komentuje dla Business Insider Polska Nina Graboś, rzecznik prasowa Agory.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...