dodano: 2016-05-19 22:54 | aktualizacja:
2016-05-20 10:14
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Godzina 22.50. W bloku reklamowym
TVP ABC widzę reklamę popularnego wśród dzieci soku, filmów Walta Disneya i zabawek dostępnych w najbardziej znanym dyskoncie spożywczym. Te reklamy w pełni rozumiem, ale żeby reklamować kredyty wśród dzieci? Być może nadawca doszedł do wniosku, że część rodziców właśnie o tej porze towarzyszy usypiającym dzieciom - pomyślałem. Moje zdziwienie było jednak mniejsze, kiedy zobaczyłem, jakim programom towarzyszą owe reklamy. To na przykład „Saga rodów”, pokazująca Warszawę i Mazowsze poprzez pryzmat rodziny, a raczej konkretnych rodzin. Okazuje się, że godzinę wcześniej
TVP ABC pokazuje też program poradnikowy „Klimaty i smaki” adresowany do właścicieli gospodarstw agroturystycznych. Reklama systemów nawadniających ogród wydaje się zatem uzasadniona. Wieczorami zobaczymy też program kulinarny „Okrasa łamie przepisy” czy adresowany do działkowiczów „Rok w ogrodzie”.
Na szczęście w ciągu dnia
TVP ABC pokazuje programy zgodne ze swoim profilem. Na przykład „Smerfy”, „Bolek i Lolek”, „Strażak Sam” czy „Domisie”. Ramówka wieczorna przypomina mi nieistniejący od lat
Polsat Zdrowie i Uroda, gdzie zamiast zdrowia i urody były powtórki „Świata według Kiepskich” i „Graczyków”. To niezbyt dobre podejście w przypadku kanałów tematycznych. Byłoby lepiej, gdyby dziecięca stacja nadawcy publicznego nadawała przez 24 godziny na dobę. Robią już tak prawie wszystkie kanały o podobnym profilu. Na przykład
Disney Channel,
Disney XD,
Disney Junior,
Nickelodeon HD,
Nickelodeon,
Nick Jr.,
CBeebies,
Polsat JimJam,
Baby TV,
Cartoon Network czy
Boomerang. W przypadku na przykład kanału
Nickelodeon, adresowanego do nieco starszych dzieci i młodzieży gimnazjalnej, reklamy są adekwatne do grupy docelowej. W bloku reklamowym spotkałem chociażby środek na trądzik.
TVP nie powinna zatem marnować pasma. Lepiej wieczorami powtarzać produkcje emitowane w ciągu dnia lub wydzielić osobną markę-kanał, jak bywało w przypadkach telewizji analogowej (jeszcze parę lat temu dziecięcy
Cartoon Network dzielił czas z kanałem
TCM, pokazującym klasyki filmowe). Można stworzyć na przykład
TVP Reportaże albo
TVP Dobry Dokument, dostępne od godziny 21 przez całą noc. Wtedy polityka marketingowa będzie jasna, a w ramach naziemnej telewizji cyfrowej będą dostępne ciekawsze treści.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.