dodano: 2016-04-30 19:47 | aktualizacja:
2016-05-01 13:52
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do majówkowej refleksji doszedłem oglądając spot reklamowy Carrefoura.
Ponieważ hipermarkety gorączkowo walczą o klienta, to sieć postawiła właśnie na wizerunek marki premium. W spocie aktor grający Napoleona odwiedza różne miejsca, gdzie pozyskuje najlepsze produkty dla klientów hipermarketu. Już
CYFRA+ reklamowała się hasłem
"Kompozycja doskonała" albo
"Przygotuj się na więcej". To w niej i w platformie
n pojawiało się najwięcej nowości programowych. One i teraz
nc+ również najszybciej dołączają kanały, które pojawiają się na rynku. Przede wszystkim te "markowe", znane również w innych krajach świata.
Cyfrowy Polsat postawił natomiast na model biznesowy Biedronki albo Lidla.
Niższe ceny to podstawa, późniejsze dołączanie nowości programowych, czy też nowatorskich dekoderów. Choć dawno temu nazwy kanałów
Ale Kino! i
Planete+ pojawiły się w ankiecie
Cyfrowego Polsatu, to platforma woli oferować klientom zapewne tańsze kanały dokumentalne
Viasatu. Przypomina mi to trochę podejście
Lidla, gdzie nie znajdziemy wielu popularnych marek poszczególnych produktów spożywczych, czy kosmetyków, a lidlowskie odpowiedniki.
Biedronka przeszła w naszym kraju niemałą metamorfozę.
Kiedyś jednoznacznie kojarzyła się ze sklepem dla biednych ludzi. Takiego sformułowania wobec niej użył nawet prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Narzekano na traktowanie w niej pracowników, słaby asortyment i brak możliwości płacenia kartą. Dzisiaj kartą można już płacić, niektóre sklepy
Biedronki niczym nie ustępują
Carrefourowi. Produkty markowe są dostępne, niekiedy w nieco mniejszych rozmiarach i cenach niż u konkurencji. Nie ma też problemu z kupieniem rzeczy, których kiedyś można było szukać jedynie w sklepach typu
Carrefour, czyli owoców morza. Podobną metamorfozę przeszedł
Cyfrowy Polsat w stosunku do
nc+. Kiedyś jedynymi kanałami tematycznymi w tej platformie, które dało się oglądać były
Polsat Sport,
Discovery,
Animal Planet i
Reality TV. Powtórkowe stacje
On,
Ona,
Junior,
Muzyczny Relaks nie nadawały się do oglądania. Od 2002 roku
Cyfrowy Polsat zaczął jednak dołączać markowe kanały tematyczne i dzisiaj jego oferta w tym zakresie nieznacznie się różni od konkurenta. Dekoder
Evobox PVR nie ustępuje też rozwiązaniom technologicznym wprowadzonym wcześniej przez
nc+.
Zarówno Biedronka, jak i Cyfrowy Polsat mogą liczyć klientów w milionach.
Obie firmy niespodziewanie się rozwinęły i nic nie zagraża ich pozycji. Platforma
nc+ ma natomiast pewien kryzys tożsamościowy. Nie powinna zapominać o bardziej wymagających klientach. Z myślą o nich najlepsze byłyby ekskluzywne i niespotykane na polskim rynku kanały np. z muzyką poważną albo niszowymi gatunkami filmowymi. Być może pomogą w tym rozwiązania internetowe, które platforma ponoć rozważała. Pamiętam jak w
Carrefourze natrafiłem na stoisko z bardzo drogimi winami. Niektóre wyprodukowano kilkanaście lat temu, więc kosztowały blisko 2 tysiące złotych. W przypadku platform cyfrowych takie ceny za usługi są oczywiście nie do pomyślenia, ale
nc+ powinna rozważyć jeszcze ambitniejsze podejście do oferty, bo na razie to chyba jest w letargu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.