reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Manta i Samsung liderami sprzedaży w 2012

dodano: 2013-01-23 10:18 | aktualizacja: 2013-01-23 10:59
autor: Janusz Sulisz / Anita Dąbek | źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Manta Według najnowszych danych Nielsena, przedstawionych przez „Dziennik Gazetę Prawną”, największy udział w sprzedaży dekoderów w Polsce w 2012 roku miała firma Manta Multimedia. Na drugim miejscu uplasowała się marka WIWA, której dystrybutorem jest firma Kation. Trzecią pozycję zajął Ferguson, a następni byli Opticum, TechniSat, Cyfrowy Polsat i pozostali. Zdecydowanymi liderami byli jednak Manta i WIWA - z udziałem odpowiednio 21,9 proc. i 18,6 proc. Pozostałe marki miały udział na poziomie poniżej 10 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Szacujemy naszą sprzedaż na 400–450 tys. sztuk. To więcej, niż wynika z danych rynkowych, do których naszym zdaniem nie wliczono całej sprzedaży internetowej. W tym roku spodziewamy się osiągnąć 35-proc. udział w rynku, czyli sprzedać ponad 700 tys. sztuk urządzeń – wyjaśnił „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Sławomir Mastej z Manta Multimedia.

Podobne badania przeprowadzono dla sprzedaży telewizorów. Pozycję lidera zajął Samsung z aż 38 proc. udziału w sprzedaży telewizorów w 2012 roku. Daleko za nim znalazł się LG z 20 proc. Natomiast Sony, Toshiba, Sharp i Panasonic mieli udział w rynku poniżej 10 proc.

Warto zwrócić uwagę na wzrosty sprzedaży, jakie odnotowano w 2012 roku w stosunku do roku poprzedniego. Największy wzrost odnotowała firma Manta Multimedia - aż +19,8 p.p., a tuż za nim WIWA +12,7 p.p. Spadek odnotowały - TechniSat (-10,5 p.p.), Cyfrowy Polsat (-3,7 p.p.) i Opticum (-2,2 p.p.).

Spodziewaliśmy się dwa razy większej sprzedaży. Nasze plany pokrzyżowali importerzy, których w ubiegłym roku przybywało jak grzybów po deszczu, oraz producenci telewizorów – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Paweł Szułczyński z firmy Globo Multimedia będącej producentem dekoderów Opticum.

Wśród telewizorów, największy wzrost sprzedaży osiągnęła firma Samsung (+6 p.p.) i Toshiba (+4 p.p.). Największy spadek odnotował Sony (-5 p.p.).

Po raz pierwszy w historii udało nam się wprowadzić do sprzedaży ponad milion sztuk telewizorów w Polsce. Co więcej, podczas cyfryzacji większym powodzeniem cieszyły się duże odbiorniki, a nie jedynie małe, jak przewidywaliśmy – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Grzegorz Stanisz z Samsunga.

Według szacunków Nielsena, sprzedaż dekoderów w 2012 roku wyniosła 1,5 mln sztuk wobec 2 tys. w 2011 roku, a sprzedaż telewizorów w 2012 roku 2,5 mln sztuk w porównaniu z 2,2 mln w 2011 roku. Zauważalny zatem jest znaczny wzrost sprzedaży dekoderów, co jest wynikiem procesu wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej i wyłączania analogowej.

Z danych Nielsena wynika także, że w 2012 roku 3 mln polskich gospodarstw domowych zaczęło korzystać z telewizji cyfrowej. Oznacza to wzrost tego rynku o 22 p.p. w porównaniu z 2011 rokiem. Dziś sygnał cyfrowy odbiera już 70 proc. z ponad 13,2 mln gospodarstw domowych. Według danych Nielsena, Cyfrowy Polsat, CYFRA+ i platforma n przyciągnęli do siebie w 2012 roku łącznie około 0,5 mln klientów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...