dodano: 2013-01-23 10:18 | aktualizacja:
2013-01-23 10:59
autor: Janusz Sulisz / Anita Dąbek |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
–
Szacujemy naszą sprzedaż na 400–450 tys. sztuk. To więcej, niż wynika z danych rynkowych, do których naszym zdaniem nie wliczono całej sprzedaży internetowej. W tym roku spodziewamy się osiągnąć 35-proc. udział w rynku, czyli sprzedać ponad 700 tys. sztuk urządzeń – wyjaśnił „Dziennikowi Gazecie Prawnej”
Sławomir Mastej z Manta Multimedia.
Podobne badania przeprowadzono dla sprzedaży telewizorów. Pozycję lidera zajął
Samsung z aż
38 proc. udziału w sprzedaży telewizorów w 2012 roku. Daleko za nim znalazł się
LG z 20 proc. Natomiast
Sony, Toshiba, Sharp i Panasonic mieli udział w rynku poniżej 10 proc.
Warto zwrócić uwagę na wzrosty sprzedaży, jakie odnotowano w 2012 roku w stosunku do roku poprzedniego. Największy wzrost odnotowała firma
Manta Multimedia - aż +19,8 p.p., a tuż za nim
WIWA +12,7 p.p. Spadek odnotowały -
TechniSat (-10,5 p.p.),
Cyfrowy Polsat (-3,7 p.p.) i
Opticum (-2,2 p.p.).
–
Spodziewaliśmy się dwa razy większej sprzedaży. Nasze plany pokrzyżowali importerzy, których w ubiegłym roku przybywało jak grzybów po deszczu, oraz producenci telewizorów – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej”
Paweł Szułczyński z firmy Globo Multimedia będącej producentem dekoderów Opticum.
Wśród telewizorów, największy wzrost sprzedaży osiągnęła firma
Samsung (+6 p.p.) i
Toshiba (+4 p.p.). Największy spadek odnotował
Sony (-5 p.p.).
–
Po raz pierwszy w historii udało nam się wprowadzić do sprzedaży ponad milion sztuk telewizorów w Polsce. Co więcej, podczas cyfryzacji większym powodzeniem cieszyły się duże odbiorniki, a nie jedynie małe, jak przewidywaliśmy – powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej”
Grzegorz Stanisz z Samsunga.
Według szacunków Nielsena, sprzedaż dekoderów w 2012 roku wyniosła
1,5 mln sztuk wobec 2 tys. w 2011 roku, a sprzedaż telewizorów w 2012 roku
2,5 mln sztuk w porównaniu z 2,2 mln w 2011 roku. Zauważalny zatem jest znaczny wzrost sprzedaży dekoderów, co jest wynikiem procesu wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej i wyłączania analogowej.
Z danych Nielsena wynika także, że w 2012 roku 3 mln polskich gospodarstw domowych zaczęło korzystać z telewizji cyfrowej. Oznacza to wzrost tego rynku o 22 p.p. w porównaniu z 2011 rokiem. Dziś sygnał cyfrowy odbiera już
70 proc. z ponad 13,2 mln gospodarstw domowych. Według danych Nielsena,
Cyfrowy Polsat, CYFRA+ i platforma n przyciągnęli do siebie w 2012 roku łącznie około 0,5 mln klientów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.