dodano: 2015-03-14 02:02 | aktualizacja:
2015-03-14 04:32
autor: Jacek Grzeszczak |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pierwotne plany nadawcy były bardzo ambitne, na satelicie początkowo uruchomiono testy aż 8 kanałów, wśród których znajdowały się trzy stacje sportowe (testowo ruszyły 1 listopada 2013 roku, oficjalnie 9 grudnia 2013, ale po nieco ponad dwóch miesiącach 20 lutego kanały wyłączono), planowano stworzenie płatnego mini-pakietu. Ostatecznie liczbę stacji zredukowano i w takiej formie przekaz prowadzono do 13 marca br.
Od teraz cztery kanały
LT Televisioni są dostępne wyłącznie w ramach oferty włoskiej naziemnej telewizji cyfrowej na kanałach 221-224 oraz w formie strumieniowania dla urządzeń mobilnych w aplikacji
Italia Smart.
Nadawca tłumaczy w komunikacie iż dystrybucja satelitarna stanowiła wg badań oglądalności jedynie 5% całej dziennej widowni stacji, wobec czego podjęto decyzję, aby skupić wysiłki na przekazie naziemnym oraz streamingu dla urządzeń mobilnych.
Jednocześnie
LT Televisioni chwali się świetnymi wynikami oglądalności, które wg danych dostarczonych przez instytut badawczy
Auditel pokazują, że w przedziale wiekowym 12-24
Alice zwiększył widownię o 280%,
Marcopolo o aż 495%,
Leonardo o 240%, a
Nuvolari o 190%. Nieustanne comiesięczne wzrosty oglądalności zapewniły
Alice pozycję lidera wśród kanałów tematycznych poświęconych tematyce kulinarnej, a
Marcopolo wśród stacji o tematyce podróżniczej.
Wycofanie się z przekazu satelitarnego pozwoli nadawcy na zwiększenie nakładów na ramówkę, by nadal poprawiać wyniki oglądalności.
Kanały nadawano z tp. 7 satelity
Eutelsat Hot Bird 13C (13°E) o częstotliwości 11,334 GHz, pol. H, SR: 27500, FEC: 3/4 (DVB-S/QPSK). Stacje całkowicie wyłączono, nie wyszukują się już.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.