dodano: 2013-12-23 14:58 | aktualizacja:
2013-12-23 15:15
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Polskie Radio
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oceniając Program Trzeci, wzięto pod uwagę trójkowe osobowości, które nadały ton współczesnym mediom oraz których wpływ na kulturę daleko wykraczał poza sferę radia. Podkreślono także tak charakterystyczne cechy Programu 3, jak zamiłowanie do absurdu, gombrowiczowskiej formy i inteligentnych gier językowych przy jednoczesnym zachowaniu elegancji i niezachwianego szacunku do słuchaczy.
Ponadto, jak czytamy w raporcie, wielokrotnie na przestrzeni dwóch dekad stacja znalazła się wśród medialnych inicjatorów rewolucyjnych zmian technologicznych i programowych. W 1991 roku ówczesny dyrektor Trójki Grzegorz Miecugow stworzył nowoczesny newsroom informacyjny, w listopadzie 1995 roku jako pierwsza stacja w Polsce Trójka rozpoczęła transmisję internetową, a w 1997 roku otwarta zostało jedna z najnowocześniejszych w Europie sal koncertowych - Studio Muzyczne Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej.
Doceniona została również legendarna zdolność Trójki do kształtowania gustów muzycznych całych pokoleń Polaków oraz niestandardowe akcje promocyjne, które od lat są wyznacznikiem Programu 3. Potwierdzeniem tej tezy jest aktualna kampania reklamowa Trójki, której bohaterami są Artur Andrus, Zbigniew Zamachowski i muzyk Dawid Podsiadło
(więcej tutaj). Według „Media i Marketing Polska” hasło „Trójka nie nadaje bzdur. Pokazuje je tylko w reklamie” doskonale oddaje charakter stacji - pełen dystansu, ciepłego humoru, a jednocześnie powagi i rzetelności w realizacji misji.
W raporcie zauważono również trudną i wytrwałą, ale udaną walkę Programu 3 o umocnienie pozycji w pierwszej trójce pod względem słuchalności w Polsce.
Tytuł „Stacji Radiowej 20-lecia” to niejedyna nagroda w tym roku przyznana Trójce. Wśród ważniejszych wyróżnień, którymi została ostatnio uhonorowana stacja, warto wymienić godło „Teraz Polska”
(więcej tutaj), tytuł „Top Marka 2013” przyznawany przez miesięcznik „Press” oraz „Kod sukcesu” - nagrodę tygodnika „Wprost” dla dyrektor Programu 3 Magdy Jethon.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.