reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wywiad z rzecznikiem TVP [wideo]

dodano: 2013-08-13 11:25 | aktualizacja: 2013-08-13 11:36
autor: Anita Dąbek | źródło: Tok FM / TVP

TVP O abonamencie, misji, znakomitej ofercie kulturalnej i zarzutach Karola Małcużyńskiego mówił w rozmowie z Janem Wróblem we wtorek, 13 sierpnia 2013 roku w Poranku radia TOK FM rzecznik Telewizji Polskiej, Jacek Rakowiecki. Przeczytaj i posłuchaj.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Bawi mnie i irytuje, że to my jesteśmy potępiani. A zmiany dotyczą wszystkich mediów. TVP liże rany. Ale nadal pracuje tam mnóstwo fachowców - mówił w TOK FM rzecznik telewizji publicznej Jacek Rakowiecki. Zapewniał, że jakość programów poprawi się, jak więcej widzów zacznie płacić abonament. Bo skoro płaci tylko 8 proc. Polaków, to telewizja publiczna musi walczyć o reklamy.

Telewizja publiczna nie od dziś jest dyżurnym chłopcem do bicia. Tym razem prym w atakach na TVP wiedzie niedawny szef działu zagranicznego Agencji Produkcji Audycji Informacyjnych w TVP - Karol Małcużyński.

- Wypowiedzi Małcużyńskiego obiegły wszystkie media. Bawi mnie i irytuje, że tylko my jesteśmy potępiani. A zmieniają się wszystkie media. Krytykująca na "GW" dodaje, na przykład, do gazety noże kuchenne. Zgadzam się, że publiczna telewizja powinna być inna. I w wielu krajach trzymają poziom. Ale to dotyczy krajów, w których telewizje dostają odpowiednie środki na swoje utrzymanie - komentował w "Poranku Radia TOK FM" Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.

Najważniejsze są pieniądze

Bo jego zdaniem bez większych pieniędzy, nie będzie lepszej telewizji. - Są kraje w Europie, w których abonament płaci 90-100 proc. widzów. A w Polsce to 8 proc. Telewizja Polska musi prawie 75-80 proc. budżetu ściągać z rynku reklam. W związku z tym wchodzi w bój ze stacjami komercyjnymi. Gdyby zdobywanie reklam nie było tak ważne, TVP mogłaby się nie liczyć z oglądalnością. Poprawi się, jak widzowie zapłacą - przekonywał Rakowiecki.

Rakowiecki: TVP musi prawie 75 - 80% swojego budżetu ściągać z rynku reklam i wchodzi w bój ze stacjami komercyjnymi i to przynosi określone skutki

„TVP liże rany”

Rzecznik TVP nie ma wątpliwości, że telewizja publiczna ma potencjał, by sprostać najbardziej wyśrubowanym oczekiwaniom widzów. Choćby dlatego, że „nadal pracuje tam mnóstwo fachowców”. - Ale są obolali, bo przez lata miotano nimi - w górę i w dół. W ciągu 10 lat TVP miała 11 prezesów. A nie wszyscy byli kompetentni. Nie wiem, czy istnieje instytucja, która wytrzymałaby coś podobnego. Telewizja liże rany.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wywiady


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...