reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wywiad z rzecznikiem TVP [wideo]

dodano: 2013-08-13 11:25 | aktualizacja: 2013-08-13 11:36
autor: Anita Dąbek | źródło: Tok FM / TVP

TVP O abonamencie, misji, znakomitej ofercie kulturalnej i zarzutach Karola Małcużyńskiego mówił w rozmowie z Janem Wróblem we wtorek, 13 sierpnia 2013 roku w Poranku radia TOK FM rzecznik Telewizji Polskiej, Jacek Rakowiecki. Przeczytaj i posłuchaj.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Bawi mnie i irytuje, że to my jesteśmy potępiani. A zmiany dotyczą wszystkich mediów. TVP liże rany. Ale nadal pracuje tam mnóstwo fachowców - mówił w TOK FM rzecznik telewizji publicznej Jacek Rakowiecki. Zapewniał, że jakość programów poprawi się, jak więcej widzów zacznie płacić abonament. Bo skoro płaci tylko 8 proc. Polaków, to telewizja publiczna musi walczyć o reklamy.

Telewizja publiczna nie od dziś jest dyżurnym chłopcem do bicia. Tym razem prym w atakach na TVP wiedzie niedawny szef działu zagranicznego Agencji Produkcji Audycji Informacyjnych w TVP - Karol Małcużyński.

- Wypowiedzi Małcużyńskiego obiegły wszystkie media. Bawi mnie i irytuje, że tylko my jesteśmy potępiani. A zmieniają się wszystkie media. Krytykująca na "GW" dodaje, na przykład, do gazety noże kuchenne. Zgadzam się, że publiczna telewizja powinna być inna. I w wielu krajach trzymają poziom. Ale to dotyczy krajów, w których telewizje dostają odpowiednie środki na swoje utrzymanie - komentował w "Poranku Radia TOK FM" Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.

Najważniejsze są pieniądze

Bo jego zdaniem bez większych pieniędzy, nie będzie lepszej telewizji. - Są kraje w Europie, w których abonament płaci 90-100 proc. widzów. A w Polsce to 8 proc. Telewizja Polska musi prawie 75-80 proc. budżetu ściągać z rynku reklam. W związku z tym wchodzi w bój ze stacjami komercyjnymi. Gdyby zdobywanie reklam nie było tak ważne, TVP mogłaby się nie liczyć z oglądalnością. Poprawi się, jak widzowie zapłacą - przekonywał Rakowiecki.

Rakowiecki: TVP musi prawie 75 - 80% swojego budżetu ściągać z rynku reklam i wchodzi w bój ze stacjami komercyjnymi i to przynosi określone skutki

„TVP liże rany”

Rzecznik TVP nie ma wątpliwości, że telewizja publiczna ma potencjał, by sprostać najbardziej wyśrubowanym oczekiwaniom widzów. Choćby dlatego, że „nadal pracuje tam mnóstwo fachowców”. - Ale są obolali, bo przez lata miotano nimi - w górę i w dół. W ciągu 10 lat TVP miała 11 prezesów. A nie wszyscy byli kompetentni. Nie wiem, czy istnieje instytucja, która wytrzymałaby coś podobnego. Telewizja liże rany.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wywiady


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...