dodano: 2002-10-01 03:01 | aktualizacja:
2002-10-01 03:01
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Cyfra+
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
We wrześniu Cyfra+ testowała nowe Home Delivery. Dotąd było tak, że potencjalny klient dzwonił na podany telefon. Przekazywano usługę do Marketing House Sp. z o.o. Następnie MH przekazywał zlecenie do firmy kurierskiej. Kurier dostarczał sprzęt do klienta, który szukał instalatora, aby to zainstalować. W praktyce duży procent zestawów wyłudzano, bo nie było kontroli.
Wadami tego systemu były bardzo duży procent szkodowości, brak obowiązkowego montażu, czyli ostatecznej weryfikacji abonenta, duża ilość zwracanych przesyłek, kłopoty z reklamacjami i kompletacją dokumentów, brak kontroli projektu na poszczególnych poziomach oraz kłopoty z siecią dystrybucji, która protestowała wiedząc dobrze, że sprzęt lądował na giełdzie.
Dlatego Cyfra+ zmieniła system redystrybucji, aby poprawić rodzaj usługi i poprawić stosunki z siecią dystrybucji oraz zunifikować rodzaj oferty, tzn. że wszystkich teraz obowiązują montaże!
Cyfra+ wytypowała z sieci dystrybucji najlepszych dystrybutorów, którzy mają praktykę w instalacjach. Powstała specjalna baza takich dystrybutorów, służąca temu systemowi sprzedaży. Wybrani dystrybutorzy podpisali stosowne aneksy i nowy system ma działać sprawniej.
Nowe Home Delivery od 7 października ma wyglądać tak, że na oszustwa i wyłudzenia nie ma szans.
Klient zamawia zestaw w Call Center. Dane są rejestrowane w bazie, komputer przypisuje klienta do dystrybutora, który ma zadzwonić do klienta i umówić się na instalację. Wysyłany jest instalator, który wykonuje zamówioną usługę i podpisuje umowę, sprawdzając dokumenty i zgłaszając do Call Center. Po sprawdzeniu danych abonenta i walidacji następuje wypłata prowizji, która jest mniejsza niż prowizja od pozyskanego abonenta w lokalu dystrybutora (następuje podział zysku między dystrybutorem i Canal+ Polska, ale nie ma wyłudzeń!)
Zaletami nowego systemu takiej sprzedaży ma być zmniejszenie poziomu wyłudzeń poprzez obowiązkowy montaż, niższa prowizja za pozyskanie abonenta - możliwość uatrakcyjnienia oferty, likwidacja konkurencyjności segmentów, skrócenie procesu zamówienia i instalacji, możliwość kontrolowania projektu.
I w ten oto sposób wyłudzacze zestawów Cyfry+ będą już bez szans, a dystrybutorzy będą jako tako zadowoleni.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.