reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Podsumowanie ery Adama Małysza w telewizji

dodano: 2011-03-18 15:28 | aktualizacja: 2011-03-18 15:40
autor: Anita Dąbek | źródło: TNS OBOP

Adam Małysz W najbliższy weekend w słoweńskiej Planicy Adam Małysz odda swoje ostatnie skoki w karierze sportowej. Do tej pory Telewizja Polska zarobiła dzięki Małyszowi 272 mln zł, a transmisje skoków biły rekordy widowni. Rekordowy konkurs z udziałem naszego wielkiego skoczka podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City przyciągnął aż 13,8 mln Polaków i był najlepiej oglądanym programem w historii pomiaru telemetrycznego TNS OBOP.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Średnia widownia transmisji skoków narciarskich w latach 1999 - 2011 wyniosła 4,7 mln widzów przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 46 proc. Najwięcej widzów śledziło zmagania skoczków w czasie największych sukcesów Adama Małysza. W sezonach 2001/2002 i 2002/2003, w których Małysz zdobył po raz drugi i trzeci z rzędu Puchar Świata, transmisje ze skoków przyciągnęły odpowiednio średnio 6,7 mln (udziały 58 proc.) oraz 6,6 mln widzów (udziały 61 proc.). Trzecią co do wielkości średnią widownię zgromadził sezon 2004/2005, w którym Małysz wywalczył czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.

Spośród wszystkich transmisji skoków narciarskich największą średnią widownię - 13,8 mln - miała finałowa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP1, 13.02.2002), podczas której Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Ponad trzy czwarte Polaków (77 proc.), którzy mieli w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. Był to jednocześnie najlepiej oglądany program  emitowany przez jedną stację od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.

Transmisje skoków narciarskich realizowała przede wszystkim TVP1. Wpływy reklamowe (dane cennikowej bez uwzględnienie rabatów) telewizji publicznej ze sprzedaży reklam (spoty reklamowe i plansze sponsorskie) wyniosły w latach 1999 -2011 łącznie blisko 272 mln zł. Najwięcej dzięki Małyszowi TVP zarobiła w sezonie 2004/2005 – aż 37,9 mln zł. W obecnym sezonie wpływy wynoszą 35 mln zł i jest to według oficjalnych danych cennikowych drugi wynik w historii.

Najwięcej na reklamę przy okazji transmisji skoków wydała branża telekomunikacyjna (47,1 mln zł) oraz sektory „żywność” (43,7 mln zł) oraz „napoje i alkohole” (25,5 mln zł).

Dzięki marce, jaką niewątpliwie stanowi Adam Małysz, skoki narciarskie w Polsce osiągnęły niebywały sukces, który świetnie obrazują wysokie wartości wskaźników oglądalności transmisji telewizyjnych. Niezwykle rzadko programy telewizyjne osiągają magiczną liczbę 10 mln widzów, a dzięki Małyszowi udało się przekroczyć tę barierę wielokrotnie – komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...