dodano: 2011-03-15 15:26 | aktualizacja:
2011-03-15 16:16
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: iiyama Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z roku na rok spada także odsetek monitorów trafiających do serwisu
iiyama w ramach
„Gwarancji zero martwych pikseli", z której polscy użytkownicy monitorów korzystają już od ośmiu lat. Jej zasady obowiązują w przypadku monitorów LCD, które zostały kupione w jednym z autoryzowanych punktów sprzedaży. Dzięki temu klienci
iiyama mają 30 dni na wymianę ekranu w przypadku, gdy chociaż jeden piksel lub subpiksel nie wyświetla obrazu jak należy. Tymczasem standardem zarówno na świecie, jak i na polskim rynku jest możliwość zwrotu monitora tylko wówczas, gdy występują problemy z więcej niż jednym pikselem. Większość producentów deklaruje, że ich sprzęt mieści się
w klasie II normy ISO 13406-2. To oznacza, że monitory uważane są za sprawne - a zatem nie podlegają reklamacji - nawet, jeśli na ekranie występuje jeden lub nawet 4 białe lub czarne punkt.
Według współczynnika
MTBF (ang. Mean Time Between Failure), średni bezawaryjny czas pracy wyświetlacza LCD wynosi kilkadziesiąt tysięcy godzin. Zakłada się, że monitory w tej właśnie technologii powinny służyć właścicielom przez co najmniej 20 lat przy kilkugodzinnym dniu pracy. W tym czasie ekrany powinny między innymi zachować jasność wystarczającą do normalnej pracy. Biorąc pod uwagę tempo rozwoju nowych technologii, oznacza to wymianę posiadanego modelu na nowy głównie ze względu na lepsze parametry wyświetlania obrazu lub wielkość.
Iiyama ma w swojej ofercie monitory o przekątnej od 15 do 27 cali. Ich zdecydowana większość to monitory 22 i 24-calowe.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.