dodano: 2002-09-02 00:36 | aktualizacja:
2002-09-02 00:36
autor: Janusz Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Projekt ten przygotowywany jest od dawna, ale obecnie dogrywane są ostatnie szczegóły tak, aby już we wrześniu ruszyły pierwsze Centrum Cyfra+, gdzie nareszcie rozżaleni abonenci tej platformy będą mogli od ręki załatwić wszystkie sporne sprawy, począwszy od zwrotu sprzętu po źle naliczony rachunek za abonament.
Centrum Cyfra+, to wybrane punkty autoryzowanych dystrybutorów Cyfry+, które otrzymają od Canal+ Polska specjalny budżet na utrzymanie, lokal i pracowników. Nie będzie tam sprzedaży innych platform lub sprzętu TV-SAT, jedynie obsługa abonentów Cyfry+. Pracownicy Centrum Cyfra+ zostaną specjalnie do tego celu przeszkoleni w Warszawie.
Dobór punktów przeprowadzono na podstawie analizy przeprowadzonej przez przedstawicieli regionalnych Cyfry+ z uwzględnieniem wielu warunków, w tym jakości obsługi abonentów, dobrej współpracy, braku zadłużenia, lokalizacji w centrum dużego miasta oraz parking dla samochodów abonentów, węzeł komunikacyjny, przygotowanie sprzętowe, łącza, dobra sprzedaż, dobra jakość pozyskiwanych abonentów i zaanagażowanie we współpracy z Canal+ Polska.
Kolejne punkty mają stopniowo powstawać w październiku i listopadzie, choć większość została już wyznaczona (czasami budzi to duże kontrowersje u pozostałych dystrybutorów). Jeśli projekt Centrum Cyfra+ wypali, to abonenci będą mieli do kogo (fizycznie) zwrócić z całą masą przeróżnych problemów i spornych sytuacji.
A sytuacja jest niczym zamknięte koło. Abonenci Cyfry+ od dawna narzekają na fatalną obsługę w BOK i traktowanie ich jak śmiecia, a nie klienta. Najczęściej zwykli dystrybutorzy Cyfry+ są pozbawieni jakiejkolwiek możliwości pomocy rozwścieczonemu abonentowi, który identyfikując dystrybutora z Cyfrą+ wyklina go i opluwa, psując opinię nie tylko platformie, ale i prywatnej firmie będącej tylko pośrednikiem w nieswoim biznesie. A biznes nie chce się kręcić, bo psucie opinii Cyfrze+ przez niezadowolonych abonentów (w postępie geometrycznym!) przerosło to co czyni pożytecznego reklama i marketing. Naprawienie tego nie będzie takie łatwe!
Teraz Centra Cyfry+ mają przyjąć abonentów z problemami i może czekać je całkiem niezły najazd, zwłaszcza po połączeniu z Wizją TV i fali zwrotów terminali. Dystrybutorzy mają zająć się sprzedażą, czyli zdobywaniem nowych abonentów. Zapewne wkrótce Canal+ Polska opublikuje listę z adresami pierwszych Centrum Cyfry+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.