dodano: 2010-09-02 10:41 | aktualizacja:
2010-09-02 12:19
autor: Anita Dąbek |
źródło: MP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba sprzedawanych usług (RGU) wzrosła w I półroczu 2010 r. o 6,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2009 r. i wyniosła 1,27 mln. Utrzymuje się dynamiczne tempo wzrostu liczby RGU telewizji cyfrowej (DTV i IPTV), których na koniec czerwca 2010 r. było niemal
112 tys. tj. o 20% więcej niż rok wcześniej. Dalszy dynamiczny, dwucyfrowy wzrost liczby RGU w segmencie dostępu do sieci Internet. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 62,4 zł do
66,61 zł w II kwartale 2010 r.
-
Wyniki zarówno całego półrocza, jak i drugiego kwartału potwierdzają, że nasza strategia jest bardzo skuteczna, a podjęte działania restrukturyzacyjne przynoszą efekty. Szybszy niż zazwyczaj wzrost EBITDA, to także pozytywny wpływ zdarzeń jednorazowych, takich jak dodatnie różnice kursowe, dzięki którym płaciliśmy mniej m.in. za pasmo i programming. W kolejnych kwartałach możemy oczekiwać solidnego, dwucyfrowego wzrostu wyniku EBITDA, zapewne na nieco niższym poziomie niż udało to się osiągnąć w II kwartale tego roku – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska –
Można powiedzieć, że zrealizowaliśmy wszystkie założenia po stronie kosztowej, organizacyjnej i technologicznej. Liczymy, że ożywienie na rynku i dobre wyniki polskiej gospodarki przełożą się na przyspieszenie po stronie przychodowej. Nasz pełen pakiet zawierający niemal wszystkie usługi z segmentów telewizji, internetu i telefonu, to atut, który powinien przynieść wymierne korzyści – dodał.
Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła na koniec I półrocza 2010 r.
ponad 312 tys. - o 11% więcej niż analogicznym okresie ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało
93 tys. abonentów – blisko 18% więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,78 na koniec I półrocza 2009 r. do 1,88 na koniec I półrocza tego roku. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował rekordowy poziom kwartalny.
Spółka osiąga coraz lepsze wyniki
wskaźnika churn (wskaźnik rezygnacji klientów z usług). Multimedia Polska odnotowała w II kwartale 2010 r. najniższy do tej pory kwartalny churn w segmencie dostępu do Internetu (0,77% średniomiesięcznie) oraz w segmencie telefonii (0,67%). Dla porównania przed rokiem te wartości wynosiły 0,79% i 0,86%. W segmencie telewizji churn wyniósł 0,74% i był znacząco niższy niż w I kwartale tego roku (0,89%). Znaczący spadek churnu, to efekt poprawy jakości dostarczanych usług i obsługi klienta, na czym spółka koncentruje swoje działania w ostatnich kwartałach. Wszystko to dzieje się przy znaczącym ograniczaniu nakładów inwestycyjnych w wyniku zakończenia modernizacji sieci. Spółka koncentruje obecnie działania na zmaksymalizowaniu wykorzystania posiadanych zasobów.
Najbardziej istotny pod względem przychodów, segment telewizji również odnotowuje wzrosty. Wartość przychodów uzyskanych w tym segmencie wyniosła w I półroczu 2010 r. 139 mln zł tj. o 8,8% więcej niż rok wcześniej. Na koniec I półrocza 2010 r. spółka miała 698 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 112,7 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.