reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVN prowadzi w sezonie wiosennym

dodano: 2010-06-01 15:45 | aktualizacja: 2010-06-01 15:54
autor: Jacek Grzeszczak | źródło: TVN

tvn W maju 2010 kanał TVN odnotował doskonałe wyniki oglądalności. TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce w swojej grupie docelowej i w grupie komercyjnej. Kanał TVN odnotował najlepsze wyniki w komercyjnej grupie docelowej, osiągając oglądalność na poziomie 19,6% w peak time i 16,8% w ujęciu całodobowym.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w maju 2010 r.:
 

 
Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
  2010 2009 2010 2009
TVN 16,8% 17,4% 19,6% 20,6%
Polsat 16,8% 16,5% 17,6% 17,5%
TVP1 14,9% 17,5% 16,9% 18,8%
TVP2 13,2% 15,2% 16,0% 17,1%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

W maju 2010 r. w naszej grupie docelowej kanał TVN utrzymał pozycję lidera rynku, prawie dublując rezultaty odnotowane przez swoich głównych rywali.

Udział w grupie docelowej TVN (16-49, miasta 100.000 +):
 

 
Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
  2010 2009 2010 2009
TVN 20,7% 21,8% 25,2% 26,3%
Polsat 13,4% 14,2% 14,3% 15,7%
TVP1 11,3% 12,5% 13,1% 13,6%
TVP2 9,8% 11,4% 11,8% 13,1%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (90% gospodarstw domowych w Polsce) TVN był drugim najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w peak time i w ujęciu całodobowym. 

Ogólny udział w rynku:
 

 
Całodobowo Peak Time (18:00-23:00)
  2010 2009 2010 2009
TVN 15,8% 16,1% 19,3% 19,5%
Polsat 14,1% 14,3% 15,1% 15,4%
TVP1 18,5% 21,3% 19,5% 21,8%
TVP2 14,4% 16,2% 17,5% 18,5%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

W maju kanał TVN24 odnotował rewelacyjne wyniki. Pomimo że dociera zaledwie do 55% gospodarstw domowych w Polsce, podczas gdy jego główny konkurent - TVP Info dociera do 96% gospodarstw domowych, to właśnie TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w komercyjnej grupie docelowej (16-49), w ujęciu całodobowym. TVN24 odnotował również znacznie lepsze wyniki w swojej grupie docelowej. 

TVN24 vs TVP Info
 

 
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) Udział w grupie docelowej TVN24 (25+, miasta 100.000 +,
przychody powyżej średniej)


 
  All day Peak Time All day Peak Time
TVN24 3,3% 1,8% 7,0% 4,8%
TVP Info 3,2% 2,3% 5,0% 3,6%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

1 marca TVN rozpoczął wiosenny sezon programowy. Nowe formaty oraz kontynuacje najbardziej popularnych programów i seriali, bez wątpienia podbiły polską publiczność. Dziewięć spośród dziesięciu najchętniej oglądanych programów w kanale TVN stanowiły produkcje lokalne.

* Główny serwis informacyjny Fakty, przyciągając do 5,1 milionów widzów, był najpopularniejszym programem w marcu. Ze średnim udziałem w rynku w całej populacji na poziomie 34,5%, wyprzedził swojego głównego konkurenta Wiadomości.

* Program Taniec z Gwiazdami oglądało do 4,4 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej (16-49, miasta 100,000+) wyniósł 27,6%.

* Serial W-11 Wydział Śledczy przyciągał do 4,3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 18,8%.

* Serial Detektywi oglądało do 3,3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 24,9%.

* Program rozrywkowy You can dance – po prostu tańcz! przyciągał do 3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 29,7%.

* Serial Na Wspólnej oglądało do 3,6 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 27,3%.

* Serial Majka przyciągał do 3 mln widzów, a jego średni udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 31,4%.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...