reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: MTV, czyli ile muzyki w Music Television

dodano: 2008-09-11 22:55 | aktualizacja: 2008-09-12 03:19
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MTV Gdy w 1981 roku w Stanach Zjednoczonych powstała MTV, nie było wątpliwości, że jej nazwa była rozwinięciem skrótu Music Television. Dzisiaj muzykę, a raczej pozostałą po niej literkę M, stacja posiada głównie w nazwie. Znacznie lepiej sprzedają się bowiem programy rozrywkowe wyprodukowane prawie na „jedno kopyto”.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kiedyś MTV wyznaczało trendy w świecie muzyki. Dobry teledysk emitowany na antenie tej stacji pozwalał artystom na osiągnięcie sukcesu na globalną skalę. Dzisiaj, choć teledyski wciąż są dostępne na głównej antenie MTV, to wypełniają głównie czas poza prime time - np. godziny nocne i poranne. Z czasu najlepszej oglądalności wideoklipy wyparły programy randkowe, w których uczestniczka wybiera partnera po obejrzeniu pokojów kilku kandydatów lub uczestnik wybiera partnerkę po randkach z kilkoma matkami kandydatek.

Szefostwo MTV tłumaczy taki stan rzeczy mniejszą oglądalnością programów muzycznych od rozrywkowych (podobno jest dwukrotnie więcej widzów na randkowe i inne propozycje). W Polsce anteną adresowaną do amatorów muzyki młodzieżowej jest Viva Polska, lecz i tam nie o każdej porze doby można obejrzeć teledyski. Na bardziej rozwiniętych rynkach europejskich dla osób zainteresowanych samymi wideoklipami funkcjonują odpowiednie kanały (np. MTV Music, NRJ Hits, M6 Music Hits, MCM Top). W Polsce z trudem dystrybucję zdobywają anglojęzyczne MTV Hits i MTV Dance. Być może katalizatorem dla ich rozwoju byłaby polska wersja jednej ze stacji.

Szkoda, że nie ma w Polsce innej formuły kanału młodzieżowego niż obrana przez koncern Viacom i 4fun.tv, którego od Vivy Polska różnią głównie emitowane gatunki muzyczne. Aż prosiłaby się stacja adresowana do ambitniejszej młodzieży, która ma ochotę na obejrzenie dobrego serialu, filmu dotykającego jej tematyki. Młodzieży, która bardziej niż kolejnymi perypetiami „randkowiczów” z MTV jest zainteresowana np. meczami piłkarskimi pomiędzy liceami i uczelniami wyższymi. Młodych ludzi, którzy chcą na antenie pokazać swoje talenty muzyczne albo obejrzeć dobry talk-show z ich rówieśnikami na każdy temat.

Na horyzoncie jest kilka projektów, które mogą dotrzeć do ludzi w wieku 16-24 lat (Pino TV, Patio TV, RMF Maxxx TV, kanał młodzieżowy Eski, czy też projekt Polsatu). Obawiam się jednak, że nie będzie im łatwo zaczepić się na rynku bez inwestora z branży telewizyjnej. Z kolei projekt Polsatu ma być według nieoficjalnych informacji usytuowany w kierunku interaktywnego kanału.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat dla TIR-a 60 cm

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę dla TIR-owców.

179 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,8m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,8m w wersji v2.1 dla...

39 zł Więcej...

Złącze F PCT 6,8 mm Kompresyjne

Specjalne złącze kompresyjne dla kabla satelitarnego. Złącze to zostało tak...

2 zł Więcej...