reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Mija rok od startu telewizji n

dodano: 2007-10-12 13:41 | aktualizacja: 2007-10-12 14:38
autor: Jerzy Kruczek/Janusz Sulisz | źródło: n.pl

N-hdtv_duze_znaczone_sk.jpg Rok temu, 12 października 2006 wystartowała telewizja nowej generacji n - dzisiaj mija pierwsza rocznica uruchomienia popularnej n-ki. Wejście trzeciej platformy na rynek wywołało burzę na polskim rynku płatnej telewizji, rozpoczynając tym samym zaciętą rywalizację na najnowsze usługi i kanały w Polsce.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jeszcze na początku 2006 roku polscy widzowie nie byli do końca świadomi, że już wkrótce otrzymają ofertę odbioru polskich kanałów w jakości HDTV, nie mówiąc o usługach PVR i VOD.

Sytuacja uległa zmianie w październiku 2006 roku, gdyż na rynek wprowadzono 3 nowe kanały w jakości High Definition - MGM, nsport HD i Discovery HD. Dodatkowo, dzięki telewizji n abonenci mogli korzystać z funkcji PVR i oglądać filmy dzięki nieznanej dotąd w Polsce usłudze VOD - filmy na życzenie odtwarzane z dysku.

Nie ma co ukrywać, że swoim wejściem na rynek n postawiła bardzo wysoko poprzeczkę dwóm pozostałym platformom satelitarnym - Cyfrze+ i Cyfrowemu Polsatowi. Telewizja n powstała dlatego, że przedstawciele ITI nie mogli do końca dogadać się z Cyfrą+ i Polsatem na temat wprowadzenia nowości technologicznych.

Startując z własną platformą na bazie spółki-córki ITI Neovision pod nazwą telewizja nowej generacji n, sprowokowano dwie pozostałe platformy do działania, dzięki czemu użytkownicy dostali szansę otrzymywania usług najwyższej jakości. Na rynku telewizji satelitarnej zawrzało. Cyfrowy Polsat zapowiedział wprowadzenie odbiorników z twardym dyskiem, a Cyfra+ kanałów w jakości HD.

Rozpoczęła się rywalizacja, w której jednym z kluczowych argumentów było kupowanie praw do emisji kanałów na wyłączność i blokowanie rywala. Cyfra+ i Cyfrowy Polsat wprowadziły Disney Channel dla najmłodszych, na co n odpowiedziała uruchomieniem Baby TV, a ostatnio KidsCo oraz Da Vinci Learning. Polsat pokazuje pędzące bolidy, a nSport 4 mecze Ligii Mistrzów na żywo, częściowo w jakości HD.

Telewizja nowej generacji n jest jedną z najszybciej rozwijającą się firmą z branży medialnej w Polsce, choć liczba abonentów na razie nie wzrasta tak szybko jak planowano - zmienić się to może w najbliższym roku, który zapewne będzie decydujący dla polskiego rynku pay-tv, aby szybko przekroczyć magiczną liczbę pół miliona abonentów. Jednym z celów firmy jest podtrzymanie dynamiki rozwoju telewizji n.

Od momentu wprowadzenia na rynek nieustannie wzbogacana jest oferta programowa. Niektóre z nowych kanałów dostępne są wyłącznie w n. Stale i sukcesywnie prowadzone są także badania nad kolejnymi nowinkami technicznymi. Oprogramowanie jest uaktualniane oraz dodawane są nowe usługi. Mimo silnej konkurencji, telewizja nowej generacji nieustannie już od roku jest liderem programowym i technologicznym.

Zbliża się koniec roku - najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. Biorąc pod uwagę ostatnie 12 miesięcy, klienci nadal będą świadkami rywalizacji 3 platform na rynku polskim. N walczy nie tylko o nowych abonentów, ale także o obecnych, tworząc dla nich specjalne promocje.

To dopiero początek czwartego kwartału, można się spodziewać, że największe asy tej jesieni nie zostały jeszcze odkryte.

Rok telewizji nowej generacji n:

12 października 2006
Debiut na rynku telewizji.
Wraz ze startem platformy na polskim rynku satelitarnym pojawiają się zupełnie nowe kanały, w tym pierwsze w jakości High Definition:
- Wprowadzenie urządzenia nbox HDTV
- Premiera kanałów nSport HD i Discovery HD
- Premiera polskojęzycznej wersji Comedy Central
- Wprowadzenie kanału TVN Lingua.

Listopad 2006
- n wprowadza na rynek unikalne urządzenie z wyjątkowymi funkcjami i dalej rozwija ofertę programową:
- Wprowadzenie na rynek nbox HDTV
recorder, urządzenia z twardym dyskiem i wyjątkowymi funkcjami PVR, VOD.
- Pojawienie się nowych kanałów sportowych TVP Sport i NASN.
- Wprowadzenie kanału Wojna i Pokój oraz TVN Discovery Historia, TVP Sport, NASN.

Grudzień 2006
- Pierwszy filmowy kanał w wysokiej jakości High Definition – MGM HD
- Otwarcie wypożyczalni filmów i programów na życzenie VOD.

Styczeń 2007
Rozwój oferty sportowej, do pakietu sport i motoryzacja
dołączają: Sportklub i Sportklub+.

Marzec 2007
Europejska premiera filmu w jakości High Definition w usłudze VOD.
- Film „Świadek koronny” w jakości HD został zaprezentowany w n w usłudze VOD – filmy i programy na życzenie.

Kwiecień 2007
Wiosna pod znakiem sportu w High Definition
- Została przeprowadzona pierwsza transmisja meczu piłkarskiego w jakości HD z polskiego boiska.

Maj 2007
Wprowadzenie nowych w Polsce usług:
- nRadio – 5 autorskich projektów stworzonych specjalnie dla telewizji nowej generacji n wraz z takimi gwiazdami jak Kayah, Beata Kozidrak, Muniek
Staszczyk, Leszek Możdżer i Nigell Kennedy, to także dostęp do ponad 300 internetowych stacji radiowych
- internetowy serwis informacyjny TVN24 - to
specjalna wersja serwisu tvn24.pl, dzięki której na ekranie telewizora, w czasie oglądania TVN24, wyświetlą się najważniejsze informacje, bez podłączenia nboxa do internetu
- internetowy serwis informacyjny nSport - to nie tylko najświeższe wiadomości sportowe, to także specjalne opracowania wydarzeń sportowych, np. w trakcie meczu można zajrzeć do szczegółowych danych dotyczących składów drużyn, biografii zawodników, czy statystyk z dotychczasowych spotkań.

Lipiec 2007
Pojawienie się usług PictureBox w ramach VOD

Sierpień 2007
To nowości nie tylko w n, ale także w grupie TVN.
- TVN rozpoczyna dla Klientów n nadawanie w jakości High Definition
- Kanał nSport zostaje największym światowym dostarczycielem meczów Champions League w
jakości HD (High Definition) w sezonie 2006/07.

Wrzesień 2007
Rozwój całej oferty n:
- nowe możliwości w usłudze VOD,
- nowe kanały w pakietach i nowy serwis informacyjny
- Premiery VOD – możliwość zamawiania pojedynczych filmów, zanim zostaną pokazane w innych telewizjach,
w tym takie przeboje filmowe jak Casino Royal w HD,
- KidsCo – nowy kanał w pakiecie dzieci, przeznaczony dla całej rodziny
- Da Vinci Learning – to edukacyjna telewizja dla dzieci i młodzieży
- Internetowy serwis informacyjny poświęcony tylko Lidze Mistrzów
- Organizacja eventu plenerowego, w postaci telewizyjnego miasteczka n.

Październik 2007
Dalszy rozwój oferty programowej zarówno w ramach usługi VOD jak i poszerzania pakietów tematycznych:
- Nowa kolekcja nScreen - to polskie premiery amerykańskich hitów serialowych: Dexter i Californication, to także przedpremierowe odcinki seriali TVN w jakości HD
- start kanału Jurka Owsiaka - OTV
- Religia.TV – zapowiedź startu 15 października
- mocny udział telewizji n w wystawie SAT KRAK 2007 w Krakowie w dniach 18-20.10.2007.

24 października 2007
– c d n … O godzinie 14.00 odbędzie się kolejna, piąta już konferencja telewizji nowej generacji n, zapowiadająca wejście nowego kanału. Podana zostanie też aktualna liczba abonentów, która z nieoficjalnych informacji przekracza 200 tys. abonentów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

699 zł Więcej...