dodano: 2022-01-23 18:22 | aktualizacja:
2022-01-23 20:56
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: TVN Grupa Discovery
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Za miesiąc kanał TVN7 może przestać nadawać.
TVN złożył do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) wniosek o przedłużenie koncesji dla TVN7, na kolejne 10 lat ponad rok temu, 23 grudnia 2020 r.
Pomimo spełnienia wszelkich wymogów - jak informuje TVN Grupa Discovery, do dzisiaj nie zapadła decyzja o rekoncesji. Podobnie jak w przypadku stacji TVN24 - której odnowiono koncesję po 18 miesiącach oczekiwania, nie ma żadnych przesłanek, które uzasadniałyby tak olbrzymie opóźnienie, niepokoi się nadawca.
- Działanie regulatora może doprowadzić do zamknięcia TVN7 w formule, która gwarantuje bezpłatny dostęp widzom w całej Polsce. Oznacza to, że Polacy stracą możliwość nieograniczonego korzystania z największego kanału rozrywkowego w naszym kraju - informuje TVN Grupa Discovery.
Prezydent Andrzej Duda ogłaszając weto wobec ustawy lex TVN, potwierdził, że prawo musi zapewniać ochronę praw nabytych, w tym praw do uzyskania koncesji przez podmioty, które spełniły określone warunki. Nie ma absolutnie żadnych podstaw do kwestionowania przez KRRiT prawa TVN Discovery do nadawania w Polsce, zauważa TVN Grupa Discovery.
- Tak długie odwlekanie decyzji o odnowieniu koncesji wpływa destabilizująco na cały rynek medialny w Polsce. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku TVN24, która otrzymała koncesję w ostatnim dniu roboczym przed wygaśnięciem poprzedniej, po ponad półtorarocznym oczekiwaniu - czytamy w komunikacie nadawcy.
Ze względu na negatywne skutki dla TVN, jako nadawcy,
prawidłowość procesu rekoncesyjnego TVN24 jest teraz badana przez sąd. Prezydent również argumentował, że „umów trzeba dotrzymywać”, mówiąc o traktacie o stosunkach handlowych i gospodarczych między Polską a Stanami Zjednoczonymi. -
Nieprzyznanie koncesji TVN7 naruszyłoby ten traktat - twierdzi TVN Grupa Discovery.
TVN7 to jedna z największych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 proc. widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
W 2019 roku Grupa TVN Discovery rozpoczęła znaczące inwestycje w TVN7, między innymi poprzez emisję nowych codziennych seriali, powrót kultowego reality „Big Brother” oraz produkcję nowych formatów, m.in. „Hotelu Paradise” czy drugiego sezonu „Brzyduli”. Dzięki nim TVN7 przekroczyło 5% miesięcznego udziału w rynku. „Brzydula” w sezonie 2020/2021 swoim zasięgiem objęła 20 mln widzów; kolejne edycje „Hotelu Paradise” dotarły do około 15 mln widzów (17,4 mln zasięgu jesienią 2020).
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny.
W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70% całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5% przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.