Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Od 1 stycznia 2021 r. na antenie LTV i Latvijas Radio, a także na platformach internetowych mediów publicznych będzie można zamieszczać wyłącznie autoreklamy, wiadomości o charakterze społecznym, informacje o wydarzeniach kulturalnych i loteriach Latvijas Loto, informacje ważne społecznie, a także zatwierdzony na poziomie ustawodawczym bezpłatny czas na kampanię wyborczą.
Rząd łotewski przeznaczył dodatkowo 8,3 mln euro rekompensaty za wpływy z reklam, poza przekazanymi wcześniej 5,5 mln euro.
Wyjście ma zapewnić stabilność i rozwój mediów państwowych. Z kolei część bieżących wpływów reklamowych mediów państwowych w najbliższych latach może wejść na rynek reklamy komercyjnej w mediach elektronicznych.
Portal
LSM.LV zauważa, że media publiczne planują zainwestować więcej środków w dziennikarstwo śledcze, stworzyć więcej programów dla dzieci i młodzieży oraz położyć nacisk na rozwój w Internecie.
LTV zauważyło, że po odejściu z rynku reklamowego, kanał będzie tworzył ponad 700 godzin dodatkowych treści rocznie zamiast obecnych przerw reklamowych. To około 15 godzin tygodniowo!
Podobna praktyka już istnieje na Litwie i w Estonii.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.