reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

KRRiT chce mierzyć oglądalność w platformach OTT

dodano: 2020-10-26 12:36
autor: Anita Kaźmierska | źródło: KRRiT

OTT TV Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła z PBI (Polskie Badania Internetu) prace przygotowawcze, których celem jest opracowanie porozumienia umożliwiającego pomiar widowni platform OTT. W ramach realizowanego przez KRRiT programu Telemetria Polska powstał zespół projektowy, który przygotuje zasady współpracy dotyczące pomiaru oglądalności kanałów telewizyjnych dystrybuowanych przez internetowe platformy OTT.

telewizor telewizja


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

To istotny krok w kierunku uzyskania pełnej transparentności w obszarze pomiaru widowni kanałów telewizyjnych, które poza telewizją naziemną i platformami należącymi do samych nadawców są również dostępne w internecie. Jednocześnie takie projekty mogą pozwolić na wprowadzenie do ekosystemu polskich mediów zasady must measure, która mogłaby funkcjonować z ustawowym obowiązkiem must carry / must offer. Dzięki temu nadawcy mogliby uzyskać narzędzia do pomiaru widowni swoich kanałów dostępnych w ramach internetowych platform OTT

– powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Proponowane rozwiązanie ma pozwolić na analizę pomiaru widowni serwisów OTT opisywanych jako Platformy Audio lub Platformy Video. Dzięki odpowiednim skryptom i regułom kategoryzacji zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy mogliby uzyskać informacje o czasie kontaktu z danym kanałem telewizyjnym wraz z liczbą osób oglądających/słuchających oraz z ich profilem. Całość byłaby jednocześnie klasyfikowana jako oglądalność/słuchalność danego kanału telewizyjnego/programu radiowego oraz jako czas spędzony na platformie OTT.
 

W wynikach badania będziemy mogli precyzyjnie zaprezentować wyniki zarówno platform audio/wideo, jak również oglądalność kanałów nadawców radiowo-telewizyjnych. Proponowane skrypty „potrafią” sklasyfikować, czy w danym playerze odtwarzana jest treść na żądanie, czy emitowany jest sygnał telewizyjny na żywo

- przekazał Paweł Laskowski, prezes PBI.

Założenia projektu pozwalają, już na etapie pilotażu, objąć pierwsze serwisy typu OTT pełnym raportowaniem. Prezentacja wyników może nastąpić już w listopadzie 2020 roku. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z wiodącymi platformami tego typu, informuje KRRiT.

Inicjatywa przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego to kolejny krok w stronę uzyskania porozumienia pomiędzy nadawcami a właścicielami internetowych platform OTT. Nadawcy otrzymywaliby dane o swojej poszerzonej internetowej grupie odbiorców, a platforma OTT byłaby w posiadaniu niezależnego pomiaru czasu spędzanego na swoich stronach lub w danym playerze TV. Dzięki temu oglądalność platform OTT w internecie byłaby uwzględniona w ratingach nadawanych stacji TV, w tym w ratingach dla reklamodawców.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Fuba DAA 850 ceglasta

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 2,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

49 zł Więcej...

Odbiornik AX 4KBOX HD61 Combo

AX 4K HD61 Combo - najnowszy odbiornik Ultra HD marki...

839 zł Więcej...
reklama