reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT chce mierzyć oglądalność w platformach OTT

dodano: 2020-10-26 12:36
autor: Anita Kaźmierska | źródło: KRRiT

OTT TV Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła z PBI (Polskie Badania Internetu) prace przygotowawcze, których celem jest opracowanie porozumienia umożliwiającego pomiar widowni platform OTT. W ramach realizowanego przez KRRiT programu Telemetria Polska powstał zespół projektowy, który przygotuje zasady współpracy dotyczące pomiaru oglądalności kanałów telewizyjnych dystrybuowanych przez internetowe platformy OTT.

telewizor telewizja


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

To istotny krok w kierunku uzyskania pełnej transparentności w obszarze pomiaru widowni kanałów telewizyjnych, które poza telewizją naziemną i platformami należącymi do samych nadawców są również dostępne w internecie. Jednocześnie takie projekty mogą pozwolić na wprowadzenie do ekosystemu polskich mediów zasady must measure, która mogłaby funkcjonować z ustawowym obowiązkiem must carry / must offer. Dzięki temu nadawcy mogliby uzyskać narzędzia do pomiaru widowni swoich kanałów dostępnych w ramach internetowych platform OTT

– powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Proponowane rozwiązanie ma pozwolić na analizę pomiaru widowni serwisów OTT opisywanych jako Platformy Audio lub Platformy Video. Dzięki odpowiednim skryptom i regułom kategoryzacji zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy mogliby uzyskać informacje o czasie kontaktu z danym kanałem telewizyjnym wraz z liczbą osób oglądających/słuchających oraz z ich profilem. Całość byłaby jednocześnie klasyfikowana jako oglądalność/słuchalność danego kanału telewizyjnego/programu radiowego oraz jako czas spędzony na platformie OTT.
 

W wynikach badania będziemy mogli precyzyjnie zaprezentować wyniki zarówno platform audio/wideo, jak również oglądalność kanałów nadawców radiowo-telewizyjnych. Proponowane skrypty „potrafią” sklasyfikować, czy w danym playerze odtwarzana jest treść na żądanie, czy emitowany jest sygnał telewizyjny na żywo

- przekazał Paweł Laskowski, prezes PBI.

Założenia projektu pozwalają, już na etapie pilotażu, objąć pierwsze serwisy typu OTT pełnym raportowaniem. Prezentacja wyników może nastąpić już w listopadzie 2020 roku. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z wiodącymi platformami tego typu, informuje KRRiT.

Inicjatywa przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego to kolejny krok w stronę uzyskania porozumienia pomiędzy nadawcami a właścicielami internetowych platform OTT. Nadawcy otrzymywaliby dane o swojej poszerzonej internetowej grupie odbiorców, a platforma OTT byłaby w posiadaniu niezależnego pomiaru czasu spędzanego na swoich stronach lub w danym playerze TV. Dzięki temu oglądalność platform OTT w internecie byłaby uwzględniona w ratingach nadawanych stacji TV, w tym w ratingach dla reklamodawców.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...