Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najczęściej udostępniane wśród młodych ludzi są hasła do
Netflixa. Ponad połowa (56 proc.) respondentów twierdzi, że udostępniło swoje dane logowania do serwisu Netflix osobie, która z nimi nie mieszka. Jeszcze wyższy odsetek (69 proc.) młodych ludzi choć raz użyło nieswojego hasła Netflix.
Usługi Disneya
Disney+ i
Hulu również zajmują wysokie miejsce w zakresie udostępniania haseł wśród osób w wieku 13-24 lat - odpowiednio 31 proc. i 30 proc. W przypadku korzystania z nieswojego hasła jest to 59 proc. dla Hulu i 53 proc. dla Disney+.
Amazon zajmuje znacznie niższą pozycję - tylko 14 proc. respondentów udostępniło swoje hasło, choć wynika ten wzrasta do 53 proc. w przypadku osób, które skorzystały z hasła innej osoby. Możliwe, że ludzie są mniej skłonni do dzielenia się swoim hasłem Amazon, ponieważ służy ono również do dostępu do strony internetowej firmy.
Autorzy badania podkreślają również, że chociaż jest to częste zjawisko wśród młodych ludzi, to występuje także w starszych pokoleniach. Spośród osób w wieku 35-74 lat do dzielenia haseł przyznało się prawie jedna trzecia respondentów (29 proc.).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.