dodano: 2017-08-10 13:36 | aktualizacja:
2024-03-24 10:20
autor: Konrad Dąbek |
źródło: SAT Kurier 5-6/2017
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
JAK WGRYWAĆ PICONY?
Wiemy już, że picony to pliki graficzne – pojawia się pytanie: w jaki sposób wgrać je do odbiornika? Rozważymy dwa scenariusze – że skorzystaliśmy z przypisywania w ramach dreamboxEDIT lub że nadawaliśmy plikom poprawne nazwy oparte o referencje nadawcy i chcemy je przesłać samemu.
Pierwsza ważna informacja jest taka, iż przez lata udało się ustalić pewien standard jeśli chodzi o lokalizacje zapisu picon i wygląda to podobnie w różnych oprogramowaniach (tzw. image). Co więcej, nie trzeba specjalnie wskazywać, gdzie picony są – software jest tak przygotowane, że skanuje kilka lokalizacji.
Jeśli mamy pojemną pamięć flash odbiornika i nie chcemy podłączać dysku lub pamięci USB, to picony należy umieścić w katalogu /usr/share/enigma2/picon
Jeśli wolimy skorzystać z pamięci USB – przy założeniu, że zostanie zamontowana jako /media/usb – picony mają trafić pod ścieżkę /media/usb/picon
Jeśli natomiast mamy podłączony dysk twardy do nagrań (punkt montowania /media/hdd), to picony powinny się znaleźć pod ścieżką /media/hdd/picon
Każde z rozwiązań ma swoje zalety i wady. Niewątpliwie trzymając picony w pamięci flash odbiornika – dostęp do nich jest najszybszy, ale zajmują one pamięć, więc nie jest to zalecane dla tunerów z małą ilością flash. Druga wada takiego rozwiązania – picony zostaną usunięte, jeśli zdecydujemy się przeładować oprogramowanie na czysto (pełny flash).
Trzymając picony na USB lub HDD – stracimy na szybkości dostępu, ale za to picony zostaną tak długo, póki sami ich nie skasujemy lub nie sformatujemy nośnika.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.