reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

NTV Plus dla Murdocha?

dodano: 2003-11-10 18:39 | aktualizacja: 2003-11-10 19:15
autor: Janusz Sulisz | źródło: NYT/FT

murdoch_foto_sk.jpg Magnat medialny, Rupert Murdoch planuje wejść na jeden z ostatnich rynków, na którym nie ma jeszcze wpływów i rozpoczął rozmowy z rosyjską NTV. Pomimo rosnącego ostatnio konfliktu związanego z mianowaniem jego syna Jamesa na głównego dyrektora BSkyB, w którym News Corp. posiada 35.4 proc. akcji, Murdoch przygotowuje się do dalszej ekspansji – tym razem w Rosji.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak podał New York Times 10 listopada, Murdoch rozpoczął rozmowy z NTV, jedną z trzech największych sieci telewizyjnych w Rosji (obok dawnego ORT1 - Pierwyj Kanał i kanału Rossija), dotyczących nabycia udziałów w jego satelitarnej platformie. Wysokość kwoty jaka wchodzi w grę to 120 milionów funtów. Prawdopodobny termin przejęcia NTV Plus przez Murdocha, dopiero po marcowej elekcji prezydenckiej w Rosji.

Gazprom, spółka macierzysta telewizji NTV zamierza zrestrukturyzować swoje wkłady kapitałowe w najbliższym czasie. Nieoficjalne źródła podają, że Gazprom jest zainteresowany sprzedażą płatnej platformy satelitarnej NTV Plus właśnie do News Corp. Następne spotkanie obu stron w tej sprawie odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.

NTV jest również dostępne w Rosji naziemnie i ma 10 proc. udziału w rynku, który liczy 140 milionów widzów. Platforma satelitarna NTV Plus, którą jest zainteresowany Murdoch jest dostępny w ponad 200 tysiącach rosyjskich gospodarstw domowych. Jeśli umowa zostanie podpisana, to będzie to pierwszy tego typu kontrakt na rosyjskim rynku telewizyjnym.

Murdoch robi doskonałe interesy na bardzo uregulowanych i pozornie niedostępnych rynkach medialnych. Wiele czasu poświęcił, aby przekonać rządy Chin i Indii do poparcia jego azjatyckiego pakietu telewizyjnego Star TV. Sprytnie udostępnił Chińczykom dostęp ich kanałów informacyjnych (CCTV 9) w brytyjskiej platformie Sky Digital, by móc nadawać w Chinach swoje kanały.

Co prawda, Murdoch musiał zrezygnować z nadawania kanału BBC World na platformie Star TV po tym, gdy rząd chiński ostro zaprotestował. Co więcej, jego syn James, który był jeszcze niedawno dyrektorem Star TV, a obecnie przejął kierownictwo BSkyB, potrafił zadenuncjować prześladowany chiński ruch duchowy Falun Gong, aby przypodobać się władzom w Pekinie.

Władimir Gusiński, rosyjski magnat medialny, który często krytykował rosyjski rząd rozpoczął nadawanie NTV w 1993 roku, gdy już zakończyła się era Związku Radzieckiego i nastąpił rozkwit nowych kanałów telewizyjnych i czasopism.
Gusińskiego szybko zmuszono, aby sprzedał kanał NTV, w tym samym roku, gdy Putin został prezydentem (2000 rok), właśnie potężnemu Gazpromowi, w którym większość akcji należy do rządu. Od tego czasu wszelkie informacje nadawane przez kanał NTV są mocno cenzurowane, a ich jakość znacznie spadła - oglądalność niestety też.

Mimo tego rosyjska platforma NTV Plus, to łakomy kąsek dla Murdocha, który po Wielkiej Brytanii, Australii, Azji, USA i Włoszech zamierza wejść do Rosji.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Nagrywarka 4K UHD HyperCap II Duo

Nagrywarka (grabber) i streamer sygnału HDMI w wysokiej jakości, bezpośrednio...

1 790 zł Więcej...

Odbiornik TechniSat DIGIPLUS UHD S

DIGIPLUS UHD S to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej firmy...

1 190 zł Więcej...

Kabel HDMI biały płaski 2.1 8K UHD 3,0m

Płaski, biały kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...