reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

720 tys. abonentów TV w Orange Polska

dodano: 2014-07-28 11:16 | aktualizacja: 2014-07-28 12:44
autor: Janusz Sulisz | źródło: Orange/satkurier.pl

Orange Na koniec drugiego kwartału 2014 roku liczba klientów usług telewizyjnych Orange Polska wyniosła 720 tys., czyli wzrosła o 12 tys. w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2014 roku. Spośród tych klientów 591 tys. stanowili abonenci DTH (telewizji satelitarnej), a 129 tys. abonenci IPTV. W skali kwartału liczba abonentów DTH wzrosła o 6 tys., a IPTV również o 6 tys.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec drugiego kwartału 2014 roku liczba klientów pakietów telewizyjnych n w ramach Orange TV wyniosła 144 tys., czyli wzrosła o 11 tys. w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2014 roku.

Liczba klientów usługi triple play (telewizja + Internet + VoIP) wyniosła 383 tys. na koniec drugiego kwartału 2014 roku w porównaniu z 364 tys. trzy miesiące wcześniej.

Orange Polska - podsumowanie drugiego kwartału 2014 roku (z raportu finansowego):
  • spadek przychodów ograniczony do -2,2%* rok-do-roku, z wyłączeniem wpływu regulacji**, wobec -5,0% w pierwszym kwartale
    - przychody z usług mobilnych, z wyłączeniem wpływu regulacji**, +1,7% rok-do-roku wobec -0,3% w pierwszym kwartale, odzwierciedlają głównie przyrost bazy klientów i wyższe przychody ze sprzedaży sprzętu
    - wpływ regulacji w wysokości -107 mln zł wynika głównie z obniżek stawek MTR
  • utrzymanie solidnych trendów komercyjnych:
    - wzrost liczby klientów Orange Open o 66 tys. do 418 tys., 3,3x liczby klientów w poprzednim roku
    - utrzymanie dobrej dynamiki w telefonii komórkowej: przyrost liczby klientów +3,4% rok-do-roku
         - +99 tys. przyłączeń post-paid netto w drugim kwartale, ok. 500 tys. w ostatnich 12 miesiącach
         - zbilansowana statystyka przenoszenia numerów w drugim kwartale (z wyłączeniem klientów kluczowych: +11 tys. względem pierwszego kwartału)
    - spadek netto stacjonarnych łączy głosowych ograniczony do 52 tys. w drugim kwartale (1,1% wszystkich łączy) wobec -95 tys. w drugim kwartale 2013 (1,9% wszystkich łączy)
  • skorygowana*** EBITDA +5,1% rok-do-roku, marża EBITDA na poziomie 33,7% (+3,3 pp. rok-do-roku), dzięki poprawie dynamiki przychodów oraz ścisłej kontroli kosztów
  • 78 mln zł oszczędności kosztowych osiągniętych w drugim kwartale, o 19 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale
  • organiczne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu w wysokości 482 mln zł, +83 mln zł rok-do-roku; potwierdzony cel całoroczny w zakresie organicznych przepływów pieniężnych

Odnosząc się do wyników Grupy w drugim kwartale 2014 roku, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:

- W 2 kw. utrzymaliśmy w większości obszarów dobre wyniki komercyjne, osiągając jednocześnie solidne wyniki w zakresie przychodów, rentowności i przepływów pieniężnych. Oferta konwergentna Open nadal dobrze się sprzedaje, liczba klientów komórkowych w segmencie post-paid w dalszym ciągu rosła, a przy tym ograniczyliśmy utratę stacjonarnych łączy głosowych do zaledwie 1,1%. Aby zwiększyć dostępność smartfonów wprowadziliśmy możliwość ich zakupu na raty, co znacząco polepszyło dynamikę przychodów i rentowność. Jednak presja cenowa, zwłaszcza na rynku biznesowym, wpłynęła negatywnie na ARPU z usług mobilnych. Wyniki segmentu szerokopasmowego również pozostają niezadowalające. Program ścisłej optymalizacji kosztów ponownie przyniósł dobre wyniki, przyczyniając się pozytywnie do osiągniętych w tym kwartale wyników finansowych. W maju, krajowy regulator wystąpił z propozycją deregulacji rynku szerokopasmowego, która – jeżeli przebiegnie pomyślnie – może otworzyć przed nami nowe możliwości. W 2 kw. przyspieszyliśmy działania operacyjne: pokrycie siecią 3G zwiększyło się do 97% mieszkańców Polski, a pokrycie siecią 4G przekroczyło 50%. Nie przewidujemy, żeby konkurencja na rynku miała osłabnąć, lecz uważamy, że dysponujemy właściwymi narzędziami, by skutecznie jej sprostać. Spodziewamy się także, że oferty wprowadzone w 2 kw. zyskają na dynamice.


*Wg wyników finansowych pro forma
**Wpływ regulacyjny – wpływ decyzji regulacyjnych Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej odnośnie cen za połączenia (w tym: stawki MTR za zakańczanie połączeń głosowych w sieciach ruchomych, stawki SMS, stawki FTR za zakańczanie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych, stawki detaliczne F2M za połączenia głosowe do sieci ruchomych wykonywane przez klientów sieci stacjonarnej, opłaty hurtowe w usługach szerokopasmowych, stawki za korzystanie z usług mobilnych w roamingu) na przychody i EBITDA; metoda kalkulacji oparta jest na ruchu z roku poprzedniego i różnicy na stawkach przed i po wdrożeniu decyzji regulacyjnej.

***Wg wyników finansowych pro forma, skorygowanych o zysk ze sprzedaży Wirtualnej Polski (191 mln zł) w 1 kw. 2014, wpływ niektórych roszczeń i sporów sądowych (-44 mln zł) w 2 kw. 2013 oraz koszty restrukturyzacji (-18 mln zł) w 1 kw. 2013


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł DeltaCAM Pro Twin REV 2.0 Deltacrypt CI

Uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM Twin REV 2.0 Deltacrypt CI z...

520 zł Więcej...

Moduł UniCam Pro Evo 4.0

Uniwersalny moduł dostępu UniCam Evo Deltacrypt CI/CI+ v. 4.0. W...

490 zł Więcej...

Kamera SJCAM SJ8 PRO

979 zł Więcej...
reklama