dodano: 2003-09-23 20:33 | aktualizacja:
2003-09-24 11:46
autor: Janusz Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Szkoda, że Cyfra+ troszkę po macoszemu traktuje warszawską stację TV Centrum, która w końcu płaci za to, że jest na transponderze 11.513H, którego dzierżawcą wcale nie jest ...Cyfra+ (wiedza ta pochodzi od samego Antoniego Kopffa z TV Centrum, gdyby ktoś miał wątpliwości!).
Negocjacje i niespodziewane zmiany umów między Cyfrą+ i TV Centrum trwały dość długo, żeby nie powiedzieć, że za długo. Równie długo Telekomunikacja Polska SA uniemożliwała doprowadzenie linii światłowodowej ze starej siedziby TV Centrum na ul.Kawalerii 5. W końcu TV Centrum musiała zmienić siedzibę na taką, gdzie jest światłowód.
Przez ostatni rok program TV Centrum nadawano ze studia, którego największą zaletą było położenie w Parku Krasińskich, jednak na zapleczu panowała ciasnota i nie było linii światłowodowej, która blokowała dalszy rozwój stacji. Od kilku dni Telewizja Centrum ma nowy adres: Warszawa ul. Ostrobramska 101.
20 września informowaliśmy, że w sobotę o godz.16:00 włączono testowy sygnał TV Centrum na satelicie Hot Bird na częstotliwości 11.513H (SR=27500, FEC=3/4). Program testowy emitowano do niedzieli 21 września, a normalna emisja rozpoczęła się 22 września w poniedziałek o godzinie 7:00 i nie jest kodowana.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że umowa między TV Centrum i Canal+ Cyfrowym przewiduje nadawanie sygnału stacji z transpondera Hot Birda w wersji niekodowanej tylko do końca roku. Później TV Centrum ma być kodowana w systemie Seca-MediaGuard na wyłączność dla Cyfry+.
Jeśli okaże się to prawdą, to byłaby to wielka strata, bo stacja utraci od stycznia 2004 roku już kilkuset tysięczną widownię użytkowników odbiorników cyfrowych FTA/CI oraz równie dużą widownię - abonentów Cyfrowego Polsatu.
TV Centrum szybko rozwija się z małym budżetem, ale rozsądnie i mimo różnych, czasami dziwnych przeszkód stawianych, a to przez największą sieć kablową w Polsce, która woli wstawić swoim abonentom TV Dubai niż warszawską stację komercyjną, a to przez pseudo-portaliki niby to medialne (faktycznie fałszujące i kopiujące informacje), sponsorowane przez tych którym zależy na mąceniu w polskich mediach. Twierdziły one np., że AGB zbadało oglądalność TV Centrum na poziomie 400 widzów (słownie: czterystu!), co jest nieprawdą nawet dla laika w materii mediów. Cóż z tego, skoro domy mediowe patrzą w ewidentnie manipulowane dane pseudo-portaliku podrasowane tylko logo AGB, jak w obrazek św. Stanisława i reklam warszawskiej stacji jakoś dziwnie dawać nie chcą.
A faktycznie w pierwszym tygodniu września oglądalność TV Centrum, według AGB Polska, polepszyła się i obecnie stacja jest na 14 miejscu wśród wszystkich telewizji odbieranych na terenie Warszawy i była lepsza od tuzów: MTV, Eurosportu czy Discovery. Wejście na Hot Birda automatycznie zwiększy widownię TV Centrum i to nie tylko w Polsce, ale i w Europie, w północnej Afryce, czy nawet w Iraku!
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.