Kudelski Group niedawno ogłosiło przejęcie Conax (więcej tutaj), co uczyniło tego dostawcę technologii dla płatnej telewizji z siedzibą w Szwajcarii niekwestionowanym liderem na rynku rozwiązań dostępu warunkowego. Przedstawiamy wywiad z André Kudelskim, prezesem i dyrektorem generalnym Kudelski Group, i Mortenem Solbakkenem, dyrektorem generalnym Conax. Wypowiedzi te pomogą zrozumieć, co ta transakcja oznacza dla obu firm, ich technologii i klientów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
1. Dlaczego Kudelski Group przejęło Conax?
André Kudelski: Od 2011 roku jednym z naszych priorytetów było dalsze rozszerzanie naszej obecności na rynkach wschodzących. W tym kontekście decyzja o przejęciu Conax była logiczna dla Grupy, ponieważ Conax koncentruje się właśnie na rynkach wschodzących i jego rozwiązania są odpowiednie nawet dla małych i średniej wielkości operatorów, co doskonale uzupełnia nasze dotychczasowe portfolio produktów. Dzięki tej transakcji, Kudelski Group ma teraz prawdopodobnie najlepszą ofertę produktów w branży, co umożliwia mu sprostanie zarówno potrzebom nowych rynków wschodzących, jak i bardziej złożonym potrzebom operatorów zaawansowanych gospodarek.
Morten Solbakken: Racja, to jest naprawdę idealne dopasowanie. Przez ponad 20 lat Conax zdobył bardzo dobrą reputację poprzez rozwijanie i dostarczanie nowoczesnych, ekonomicznych i łatwych do wdrożenia systemów dostępu warunkowego. Jesteśmy bardzo skuteczni w spełnianiu potrzeb zarówno rynków wschodzących, jak i szczególnych potrzeb innych podmiotów na gotowe i łatwe do wdrożenia rozwiązania. Z niecierpliwością czekamy aż Conax odegra ważną rolę jako część Grupy, zwiększając ogólny udział Grupy w rynku, zasięg i zakres rozwiązań, a także wzbogacając ją wiedzą wniesioną przez naszych wysoko wyspecjalizowanych pracowników.
2. Co jeśli jakieś zmiany odbędą się w Conax w wyniku przejęcia?
André Kudelski: Kudelski Group nadal będzie zarządzać Conax jako spółką w ramach Kudelski Group, a Morten Solbakken będzie raportował do mnie. Dwa zarządy będą wspólnie określać strategię i strukturę, co w ciągu najbliższych tygodni doprowadzi do ścisłego dopasowania tych dwóch organizacji, nadal mając dobro naszych klientów na uwadze.
Conax nadal będzie kierowany z Oslo przez dotychczasowy zarząd. Zespół Conax ma wszystko na oku i dobrze obsługuje swoich klientów oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynku. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać zespół w tych zadaniach.
Morten Solbakken: W odniesieniu do reszty zespołu Conax, jesteśmy zobowiązani do dostarczenia planów wobec naszych produktów, obsługi naszych dotychczasowych klientów i zwiększenia bazy klientów w tym roku. Ciągle doskonalimy naszą organizację, aby umożliwić realizację tego planu. Mówi się, że Conax jest już bardzo sprawną organizacją.
3. Czy są planowane jakieś zmiany w biurach Kudelski Group w ramach przejęcia?
André Kudelski: Ponownie, nie mamy planów zmieniania obecnej struktury i organizacji firmy, w tym lokalizacji biur. W przyszłości będziemy dokładnie badać wszelkie możliwości stworzenia synergii na podstawie indywidualnych przypadków, ale naszym głównym celem pozostaje trzymanie się blisko naszych wartościowych klientów, aby utrzymać optymalny poziom obsługi klienta.
4. Czy marka Conax zniknie?
André Kudelski: Nie, marka Conax nie zniknie. Zachowamy tę tożsamość korporacyjną, która jest powszechnie uznawana i szanowana w branży.
5. Czy Conax nadal będzie rozwijać swoje dotychczasowe produkty?
Morten Solbakken: Technologia zabezpieczeń Conax nadal będzie aktywnie rozwijana w celu obsługi naszych dotychczasowych klientów, jak również pozyskania nowych. Nasze technologie są komplementarne, a jedna nie zastąpi drugiej. Całym założeniem przejęcia było dodanie rozwiązań CAS do istniejącego portfolio NAGRA. Razem mamy aktualnie naprawdę więcej do zaoferowania naszymi klientom, a tam, gdzie pojawią się synergie partnerskie lub produktowe w ramach portfolio NAGRA, będziemy patrzeć na to, co ma największy sens w dłuższej perspektywie, aby lepiej służyć naszym klientom i zmaksymalizować sukces grupy.
Mamy ambitne plany, zarówno dla naszego wysoce efektywnego rozwiązania Contego, dla naszych klientów, jak i dla naszego wstępnie zintegrowanego rozwiązania zabezpieczeń. Oczywiście bycie częścią Kudelski Group otwiera szereg możliwości wzmocnienia planów Conax, umożliwiając nam obsługę naszych klientów z jeszcze większym portfolio produktów i rozwiązań oraz wprowadzenie ich na rynek szybciej. Będziemy aktywnie dążyć do tych możliwości. Istnieją również inne możliwości - Conax ma produkty, które NAGRA może zaoferować swoim klientom. Znowu widzę, że bardzo dobrze pasujemy do Kudelski Group. Kudelski ma również inne obszary działalności, jak Kudelski Security, które są całkowicie komplementarne i bardzo interesujące dla naszych klientów.
6. Jak to wpłynie na istniejącą sieć partnerską Conax?
Morten Solbakken: W zeszłym roku uruchomiliśmy nasz program partnerski Conax Connect i nadal będziemy współpracować z najlepszymi partnerami w celu tworzenia wstępnie zintegrowanych i przetestowanych rozwiązań dla różnych segmentów rynku. Poprzez tę inicjatywę, czekamy na zgłębienie portfolio produktów Kudelski dla możliwości tworzenia dodatkowych atrakcyjnych rozwiązań, by zaoferować je naszym klientom na całym świecie.
7. W jaki sposób są te dwa portfolio produktów komplementarne względem siebie?
André Kudelski: Klienci Conax będą mieli dostęp do portfolio produktów Kudelski Group innych niż CAS, takich jak urządzenia SmarDTV, usługi Kudelski Security, jak wspomniał Morten Solbakken, middleware OpenTV i, gdzie jest to wymagane, platformy usług OTT NAGRA MediaLive. To daje klientom możliwość nabycia zarówno poszczególnych produktów, jak również rozwiązań end-to-end w ramach całej grupy, co doprowadzi do skutecznego zmniejszenia całkowitych kosztów posiadania, ryzyka i czasu na rynku.
Jednocześnie Conax ma kilka nowych, innowacyjnych produktów, takich jak Conax OTT Access, które mogą być interesujące dla niektórych klientów NAGRA. Dopiero zaczynamy odkrywać różne sposoby, by zaoferować najlepsze strony tych obu światów dla wszystkich naszych klientów.
8. To nie jest pierwszy przykład konsolidacji na rynku CAS. Jak widzi Pan ten trend w przyszłości?
André Kudelski: Ponieważ rynek dojrzewa, a potrzeby klientów ewoluują, zauważyliśmy zwiększone zapotrzebowanie na gotowe, wstępnie zintegrowane rozwiązania, które obejmują CAS, middleware, dekodery i rozwiązania multi-screen oraz usługi zabezpieczeń. Jesteśmy święcie przekonani, że ostatecznie strony, które są w stanie zaoferować te rozwiązania, będą najbardziej skuteczne, dlatego zebraliśmy solidne portfolio produktów światowej klasy. A ponieważ większość wzrostu w ramach naszej branży ma miejsce na rynkach wschodzących, przejmowanie dosłownie mistrza na tych rynkach, jakim jest Conax, rozszerza grupę docelową dla naszego ogólnego portfolio i przyczynia się do naszego długoterminowego sukcesu.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.