reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kora i Zapendowska w jury nowego show Polsatu

dodano: 2011-02-03 20:51 | aktualizacja: 2011-02-03 20:58
autor: Anita Dąbek | źródło: Polsat

Tylko muzyka Polsat Telewizja Polsat od samego początku postawiła na śpiew i muzykę. Pierwsza edycja „Idola" w 2002 roku stała się prawdziwą rewolucją na rynku muzycznym. Kolejne cztery edycje  przyniosły scenie muzycznej: Monikę Brodkę, Ewelinę Flintę, Szymona Wydrę czy Anię Dąbrowską. Także laureaci kolejnych ośmiu edycji Sopot TOPtrendy Festiwal, m.in.: Sistars, Zakopower, Bracia czy Volver, dzięki naszej stacji przebojem weszli na rynek muzyczny.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Program „Tylko muzyka. Must be the music” stawia na ludzi uzdolnionych muzycznie, którzy śpiewają i grają - którzy po prostu są muzyką. Pierwszy etap programu, tzw. etap precastingów, miał miejsce w styczniowe weekendy, w 8 dużych miastach w Polsce i zakończył się olbrzymim sukcesem - zgromadził ponad 10 tysięcy chętnych, których marzeniem jest stać się nowym muzycznym idolem. Na naszych castingach pojawiły się, m.in.: zespoły pop, soul, rock, blues, folk, metal, wokaliści, chóry, orkiestry, instrumentaliści i beat boxerzy. Najmłodszy uczestnik castingu miał 5 lat, najstarszy ponad 80. Wszyscy uczestnicy castingów mogli zaprezentować zarówno własne utwory jak i covery.

Show będzie się składać z dziesięciu odcinków: 5 castingowych, 4 półfinałowych oraz finału. Na etapie precastingów, w których wzięło udział ok. 10 tys. ludzi, producenci oraz zaprzyjaźnieni z Telewizją Polsat muzycy wybrali 150 najlepszych uczestników. Jurorzy wybiorą na etapie odcinków castingowych ok. 30 uczestników, którzy przejdą do półfinałów. W odcinkach półfinałowych jurorzy oceniają uczestników, zaś o tym, kto przejdzie do finału decydują SMS-y od widzów, podobnie jak w finale. Równolegle, na Facebooku istnieje możliwość odtwarzania i oglądania poszczególnych wykonań, zarówno z odcinków castingowych, jak i półfinałowych. Jednocześnie powstaje na Facebooku top lista najchętniej oglądanych wykonów uczestników programu.

„Tylko muzyka. Must be the music" jest nowatorski w stosunku do innych talent show, gdyż daje szansę wykonawcy stać się znanym nie tylko w telewizji, ale i w Internecie - i to już od pierwszych minut programu. To pierwszy talent show, który współpracuje z najpopularniejszym na świecie portalem społecznościowym Facebook.

Istotną informacją jest to, że dostęp do specjalnie utworzonego profilu programu - facebook.com/tylkomuzyka - będą mogli mieć nie tylko zalogowani użytkownicy Facebooka. Przygotowany na potrzeby programu tzw. „fan page" formatu, stanowi główne narzędzie komunikacji z użytkownikami, uczestnikami castingów i ich kibicami. Użytkownicy Facebooka, którzy zdecydują się polubić („lajkowanie" - „Lubię to") profil programu, otrzymają możliwość dalszych aktywności, jak na przykład:
  • aktywna tablica profilu, moderowana przez redakcję Ipla i wzbogacana codziennie o newsy, galerie zdjęć i materiały wideo;
  • dostęp do informacji o programie (castingi, mapy dojazdów, informacje szczegółowe);
  • upload zdjęć i filmików autorstwa internautów;
  • aktywne uczestnictwo w rozmowach na forum (Tablica);
  • zadawanie pytań, dostęp do regulaminu i szczegółowych informacji nt. programu - tj. uczestnictwo w konkursach z nagrodami, m.in.: „Dołącz do publiczności", „Internetowy dodatkowy pre-casting" (dający zwycięzcy prawo zaprezentowania się przed jurorami podczas castingu w Warszawie), „Dzika karta" (w półfinałowym etapie show - wybór uczestników, którzy odpadli z programu decyzją jurorów, a dzięki Internautom dostaną szansę na walkę w finale);
  • FAQ - zakładka z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania;
  • Ludzie - zakładka o twórcach programu i jurorach
  • zegar - odliczający czas do kolejnych, ważnych etapów programu;
  • filmy promujące profil i jego „lajkowanie" (Lubię to), z udziałem gwiazd Polsatu;
  • gry i zabawy dla użytkowników;
  • internetowy pre-casting, dający zwycięzcom prawo zaprezentowania się przed jurorami podczas castingu w Warszawie.

 
Do 6 lutego na Facebooku będzie trwał ostatni - tzw. internetowy precasting do programu „Tylko muzyka. Must be the music". Wezmą w nim udział wszyscy, którzy zamieszczą swoje filmiki z wykonaniami na Facebooku, poprzez specjalnie przygotowany panel moderowany przez Iplę. Następnie poprzez swoje profile i linki uczestnicy precastingu będą mogli zachęcać do głosowania na swój występ wśród internautów, w szczególności użytkowników Facebooka. Dwóch zwycięzców, z największą liczbą głosów (solista i zespół traktowane są jako jeden podmiot) otrzyma możliwość udziału w warszawskim castingu jurorskim.

Program powstanie na licencji słynnej amerykańskiej firmy Shine International, potentata na rynku mediów, należącej do Ruperta Murdocha. Shine dystrybuuje ponad trzy tysiące godzin wysokiej jakości programów do ponad 150 krajów na świecie. W brytyjskiej wersji programu w jury zasiedli: Jamie Cullum - kompozytor, wokalista muzyki pop, twórca wielkiego przeboju „Everlasting Love", Sharleen Spiteri - była wokalistka znanej również w Polsce grupy Texas, z którą wydała 9 albumów oraz Dizzee Pascal - angielski raper i producent muzyczny,  który w 2010 wraz z Shakirą nagrał przebój „Loca".

Uczestnicy brytyjskiej wersji nagrali w sumie 21 singli, które były prezentowane w rozgłośniach radiowych i Internecie. Większość z nich była notowana na UK TOP 40 Charts, a najwyżej doszła piosenka zwyciężczyni Emma's Imaginations - „Focus" i zespołu Pepper& Piano - „You Took My Heart" (obie miejsce 7.). Uczestnicy show sprzedali ponad 200 tys. singli ze swoimi piosenkami, a finał na stadionie Wembley obserwowało na żywo ponad 10 tysięcy fanów.

Polską edycję programu poprowadzą Maciek Rock i Paulina Sykut. W skład jury wchodzą: Adam Sztaba, Elżbieta Zapendowska, Wojtek „Łozo" Łozowski (Afromental) oraz Kora.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...