dodano: 2010-05-27 16:17 | aktualizacja:
2010-05-27 20:24
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Panasonic
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według przeprowadzonych przez Screen Digest badań
jedna czwarta gospodarstw domowych w rozwiniętych gospodarkach zachodnich zamierza do końca 2014 roku wejść w posiadanie telewizora przygotowanego do odbioru obrazu 3D. Taki poziom penetracji rynku konsumenckiego zależy jednak od dostępności wysokiej jakości treści, które wpłyną na decyzję o zakupie. Screen Digest oczekuje, że oprócz piłki nożnej, futbolu amerykańskiego i golfa rozwój branży 3D będą napędzać również transmisje na żywo z ważnych turniejów tenisowych.
Panasonic odgrywa wiodącą rolę w udostępnianiu transmisji 3D z tego rodzaju wydarzeń w Europie. W tym tygodniu, we współpracy z
Fédération Française de Tennis (FFT) oraz firmami
Orange i
Eurosport,
Panasonic po raz pierwszy zaprezentuje w Europie ważny wielodniowy turniej sportowy – French Open Roland Garros –
transmitowany na żywo w 3D przez satelity Astra i HOT BIRD™ firmy Eutelsat.
Współpraca pomiędzy organizacją
FFT oraz firmami
Panasonic,
Orange i
Eurosport pozwoli europejskim klientom emocjonować się turniejem dzięki realistycznemu przekazowi obrazu 3D wysokiej jakości przez cały czas jego trwania, aż po finał singla mężczyzn 6 czerwca 2010 roku. Wydarzenie zaprezentuje możliwości całej gamy trójwymiarowych urządzeń marki
Panasonic: od kamer 3D używanych do filmowania rozgrywek na kortach po najwyższej jakości telewizory plazmowe 3D VT20, na których można oglądać turniej w sklepach detalicznych w całej Europie.
Laurent Abadie, CEO i prezes firmy Panasonic Europe, komentuje:
To wspaniała okazja, która pozwoli zademonstrować potencjał sportu w 3D na żywo w domu. Cieszymy się, że możemy współpracować z Orange, Eurosportem i FFT, aby przewodząc branży, dostarczyć niezapomniane wrażenia 3D tak wielu konsumentom z całej Europy.
Zarejestrowane przez
Orange na kortach Roland Garros materiały są transmitowane na żywo przez sieć ADSL i światłowody do abonentów
Orange we Francji za pośrednictwem nowej usługi telewizji 3D.
Eurosport przekazuje sygnał 3D za pośrednictwem satelitów do trójwymiarowych telewizorów plazmowych Panasonic VT20 w ponad 3 000 sklepów detalicznych w pozostałej części Europy. Transmisja satelitarna na Europę jest możliwa dzięki współpracy partnerskiej z firmami
Eutelsat i
Astra. Listę sklepów uczestniczących w programie w Polsce można znaleźć na stronie internetowej:
www.panasonic.pl
Laurent Eric Le Lay, CEO i prezes grupy Eurosport, komentuje:
Dodanie kolejnego wymiaru do transmisji sportowych na żywo znacznie zintensyfikuje doznania europejskiej publiczności. W ciągu następnych dwóch tygodni przeniesiemy wrażenie przebywania na kortach French Open wprost na ekrany telewizorów. Nasza współpraca z firmami Panasonic i Orange ustanowi standardy dla transmisji sportowych w przyszłości.
Ghislaine Le Rhun-Gautier, menedżer projektów 3D w Orange, komentuje:
Roland Garros to doskonała okazja dla Orange, aby uruchomić swoją pierwszą dedykowaną usługę telewizji 3D we Francji, ponieważ jest to również miejsce, w którym po raz pierwszy eksperymentowaliśmy z transmisjami 3D na żywo w 2008 i 2009 roku. Naszym celem jest zaoferować klientom innowację, która zrewolucjonizuje sposób, w jaki będą korzystać z treści na wszystkich naszych platformach i metody dostępu do niej. Dzięki trzeciemu wymiarowi Orange przenosi wrażenia z oglądania telewizji na wyższy poziom.
Jako uzupełnienie dla plazmowego telewizora
3D VT20 i odtwarzacza 3D płyt
Blu ray DMP-BDT300, a także aby ugruntować pozycję lidera na rynku Full HD 3D,
firma Panasonic poszerzy w ciągu roku 2010 swoją kompleksową ofertę produktów 3D. W sierpniu premierę będzie miał
pierwszy na rynku 65-calowy telewizor Full HD 3D, a w późniejszym okresie tego samego roku zadebiutują
kamera wideo 3D,
cyfrowy mikser AV zgodny z 3D i
monitor wideo LCD.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.