Udział w rynku platformy Cyfrowy Polsat wynosi 62 proc., co oznacza, że prawie dwie trzecie ludzi, którzy zdecydowali się na platformę cyfrową wybrali właśnie Cyfrowy Polsat. Jest to dwa razy więcej niż w przypadku Cyfry+ (29 proc.) i siedem razy więcej niż w przypadku platformy n. W Polsce jest obecnie łącznie 3,714 mln abonentów platform cyfrowych. W tym roku przybyło 296 tys. nowych klientów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zgodnie z komunikatem prasowym wydanym przez platformę n, pomiędzy 1 stycznia a 30 czerwca bieżącego roku liczba ich abonentów wzrosła o 52,92 tys. Pod tym względem daje to platformie n nieznaczną przewagę pad Cyfrą+, która podpisała umowy z 50 tys. abonentów.
Największa na polskim rynku platforma cyfrowa Cyfrowy Polsat ma już 2,29 mln abonentów. Tylko w tym roku przybyło jej 220 tys. klientów. Wzrost spowodowany jest głównie czerwcowymi Euro 2008.
Cyfra+ posiada obecnie 1,1 mln abonentów, a platforma n 326 tys (w tym roku najmłodszej platformie przybyło 52,92 tys. nowych abonentów). Ta ostatnia do spodziewa się przekroczenia liczby 0,5 mln abonentów, przede wszystkim dzięki pakietom premium.
Średni miesięczny przychód na klienta w Cyfrowym Polsacie w II kw. 2008 r. wzrósł z 34,7 zł przed rokiem do 35,3 zł. W platformie n ten wskaźnik na koniec roku ma wynieść 56 zł.
We wrześniu konkurencja ulegnie zaostrzeniu, ponieważ wtedy ruszyć ma platforma TP budowana wspólnie z Cyfrą+. Telekomunikacja Polska uruchomiła już swój pierwszy własny kanał Orange sport. Z kolei jesienią 2009 r. wystartuje platforma cyfrowa TVP. Obecnie prowadzony jest przetarg na sprzęt do nadawania satelitarnego.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.