Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku platforma pozyskała 215 tys. nowych abonentów. Dla porównania w tym samym okresie 2004 r. - tylko 192 tys. Dużym zainteresowaniem cieszą się nowatorskie usługi Sky. W 2005 r. liczba użytkowników Sky+ przekroczyła 1,28 mln.
Bardzo dynamicznie rozwija się też usługa multiroom (dostęp do pakietu w paru pomieszczeniach). Obecnie korzysta z niej 906 tys. gospodarstw domowych. Władze Sky szacują, iż dynamika wzrostu abonentów nie będzie tak dobra w najbliższych dwóch kwartałach. Liczą na pozyskanie 100 tys. nowych abonentów do 30 czerwca 2006 r.
W ostatnim kwartale 2005 r. zmniejszył się odsetek abonentów rezygnujących z usług Sky. Wcześniej wynosił on 11,7 proc. - w IV kw. 10,6 proc. W 2006 r. powinien być bliski 11 proc.
Ostatnie sześć miesięcy 2005 r. przyniosły BSkyB wzrost przychodów o 9 proc. do 2,136 mld funtów. Przychody z tytułu usług pay-tv też wzrosły o 9 proc. i wyniosły 1,554 mld funtów, natomiast reklamowe o 8 proc. dając firmie 171 mln funtów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.