reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange TV: 138 tys. klientów DTH mniej w rok

dodano: 2023-04-26 10:59
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange plafon logo 2021 360px Trwa konwersja Orange TV z usługi satelitarnej i IPTV w usługę dostarczaną wyłącznie przez Internet. Orange Polska stopniowo zwiększa liczbę klientów IPTV, jednocześnie zmniejszając liczbę klientów DTH, która to na koniec pierwszego kwartału 2023 roku wyniosła już tylko niewiele ponad 100 tys. abonentów. Rok wcześniej było to 241 tys. abonentów, więc na przestrzeni roku operator stracił 138 tys. klientów DTH, ale jednocześnie zyskał 102 tys. klientów IPTV.

Orange antena satelitarna DTH


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Orange TV - IPTV nadal w górę, DTH nadal w dół

Orange Polska opublikował raport finansowy i operacyjny za pierwszy kwartał 2023 roku. Na koniec marca Orange miał w Polsce 943 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 827 tys. klientów konwergentnych, czyli posiadających oprócz telewizji co najmniej jedną inną usługę, np. Internet i/lub telefonię.

W ciągu trzech miesięcy liczba klientów Orange TV spadła o 12 tys., na co złożyło się uszczuplenie bazy klientów telewizji satelitarnej DTH o 31 tys. do ponad 103 tys. oraz wzrost liczby klientów IPTV o 19 tys. do ponad 839 tys. Usługa telewizji satelitarnej Orange jest efektem współpracy z CANAL+ Polska (Orange Polska nie dzierżawi na satelicie transponderów).

Orange Światłowód, Orange Love, telefonia komórkowa

W zasięgu Orange Światłowodu jest już 7,252 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o 179 tys. w pierwszym kwartale 2023 roku. Z tego klientami Orange jest 1,218 mln gospodarstw domowych (wzrost o 47 tys. w pierwszym kwartale).

Orange miało na koniec marca br. 1,625 mln klientów konwergentnych, czyli korzystających z całego pakietu usług dla domu Orange Love (wzrost o 14 tys.).

Na koniec marca br. 69 proc. indywidualnych klientów dostępu szerokopasmowego było abonentami ofert konwergentnych. Wskaźnik ARPO z ofert konwergentnych wzrósł o 2,4 proc. rok do roku, osiągając poziom 116,4 zł.

Wzrosła też liczba klientów będących abonamentami mobilnych usług głosowych Orange - o 40 tys. do 8,763 mln.

Wyniki finansowe za I kwartał 2023 roku

Na łączny wzrost przychodów firmy o 7,1 proc. rok do roku do 3,139 mld zł pozytywnie wpłynęły: przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (wzrost o 6 proc. rok do roku), przychody z usług ICT dla biznesu (+12 proc. rok do roku), przychody z usług hurtowych (odliczając tradycyjne obszary, wzrost sięgnął 15 proc.), a także wyjątkowo duży wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń – aż o 40 proc. rok do roku. Wynika to głównie z popytu klientów na smartfony. Operator oferuje możliwość ich zakupu na raty 0 proc., a pod koniec 2022 udostępnił możliwość rozłożenia płatności nawet na 36 miesięcy. W marcu tego roku wprowadził kolejne, korzystne dla klientów zmiany w systemie ratalnym.

Wzrost EBITDAaL o 5,5 proc. do 762 mln zł ma zdrowe fundamenty – został wypracowany w całości dzięki solidnemu wzrostowi przychodów z głównych linii biznesowych. Zgodnie z przewidywaniami, inflacja spowodowała wzrost kosztów, niemniej firma częściowo zdołała je skompensować, m.in. poprzez niższe koszty utrzymania nieruchomości. Pierwszy kwartał był bardzo udany jeśli chodzi o sprzedaż nieużywanych przez firmę nieruchomości, a przychody z ich sprzedaży, wraz z rosnącą EBITDAaL, mocno przyczyniły się do osiągniecia ponad dwukrotnie wyższego zysku netto w porównaniu z I kwartałem 2022 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 392 mln zł (wzrost o 61 proc.), a skonsolidowany zysk netto 270 mln zł (wzrost o 116 proc.).

Otoczenie makroekonomiczne w kolejnej części roku pozostanie wymagające - firma spodziewa się dalszego wpływu inflacji na biznes.
 

– Za nami bardzo udany początek roku, zwłaszcza w wymiarze finansowym. Dobrze radzimy sobie z niełatwą sytuacją makroekonomiczną, skutecznie ograniczamy wpływ inflacji na biznes. Nasze kluczowe usługi rozwijają się stabilnie, przybywa ich użytkowników pomimo dużej konkurencji na rynku. Jesteśmy gotowi by walczyć o klientów najlepszymi ofertami – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

– Przed nami kolejne, istotne dla przyszłości działania: jeszcze w tym roku rozpoczniemy stopniowe wyłączanie technologii 3G*. Dzięki temu zrobimy więcej miejsca w naszej sieci dla nowocześniejszych technologii oferujących wyższą jakość usług. Zrealizowaliśmy z wyprzedzeniem nasze cele dotyczące emisji własnych, pierwotnie zakładane na 2025 rok. Ważne są teraz wyzwania związane z emisjami w całym łańcuchu wartości: pracujemy nad parametrami energetycznymi urządzeń stacjonarnych udostępnianych klientom, zachęcamy ich też do przekazywania nam używanych telefonów czy do korzystania z odnowionych urządzeń – dodaje.

Dodajmy, że jeszcze przed publikacją wyników finansowych zarząd Orange Polska poinformował o powołaniu osób zarządzających na kolejne kadencje. Julien Ducarroz, Jacek Kunicki, Maciej Nowohoński oraz Jacek Kowalski zostali powołani na kolejne kadencje do zarządu Orange Polska.

*Realizacja planu stopniowego wygaszania technologii 3G rozpocznie się w 2023 roku i ma potrwać do końca 2025 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...