dodano: 2019-04-15 22:18 | aktualizacja:
2019-04-16 16:55
autor: Janusz Sulisz |
źródło: toyotanews.eu
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności naszych hybrydowych modeli – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – Udana premiera trzech ważnych modeli w pierwszym kwartale sprawia, że jesteśmy niemal pewni bardzo dobrych wyników w pozostałej części roku. Patrząc na ogromną liczbę zamówień, które będziemy realizować w nadchodzących miesiącach, jestem przekonany, że Toyota Motor Europe bez trudu osiągnie cel wyznaczony na ten rok na poziomie 1 065 000 sprzedanych samochodów.
Udział hybryd w całkowitej sprzedaży TME wyniósł 51%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej stanowi 61%.
Sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła w pierwszym kwartale 2019 r. 260 400 pojazdów. Co ciekawe, największy wzrost popularności zanotowała wodorowa Mirai (+124%). Klienci nabyli jednak jedynie 65 szt. tego modelu. Prius Plug-in Hybrid znalazł natomiast 658 nabywców.
Liderami rynku hybryd są Yaris Hybrid (38 400 egz.), C-HR Hybrid (37 100 egz.) oraz Corolla Hybrid (27 100 egz.). Całkowita sprzedaż HEV Toyoty wyniosła w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku 130 300 pojazdów, o 15% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.