reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange Polska: 708 tys. klientów usług tv

dodano: 2014-04-25 10:43 | aktualizacja: 2014-04-25 11:07
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange/satkurier.pl

Orange Na koniec pierwszego kwartału 2014 roku Orange Polska miało 585 tys. klientów telewizji satelitarnej DTH i 123 tys. klientów IPTV, co dało mu łącznie 708 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 133 tys. klientów z pakietami telewizyjnymi n. Baza klientów usług telewizyjnych wzrosła o 1 tys. w pierwszym kwartale 2014 roku i o 9 tys. w skali roku. 364 tys. klientów Orange Polska korzysta z 3 usług (telewizja, Internet, telefonia VoIP) jednocześnie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W pierwszym kwartale 2014 roku liczba klientów usługi IPTV wzrosła o 2 tys., a liczba klientów DTH zmalała o 1 tys. O 10 tys. wzrosła liczba klientów pakietów telewizyjnych n, a o 13 tys. wzrosła liczba klientów triple play. ARPU z usług Orange Polska dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosło 60,5 zł na miesiąc.

Orange Polska - podsumowanie I kwartału 2014 roku:
  • spadek przychodów -5% rok-do-roku, z wyłączeniem wpływu regulacji
  • przychody z usług mobilnych stabilne rok-do-roku, z wyłączeniem wpływu regulacji (-0,3%)
  • wpływ regulacji w wysokości -98 mln zł wynika głównie z obniżek MTR
  • poprawa dynamiki działalności komercyjnej w większości obszarów:
  • dzięki +66 tys. przyłączeń netto, liczba klientów Orange Open osiągnęła 352 tys., 4,9x liczby klientów w poprzednim roku
  • wzrost bazy klientów mobilnych przyspieszył do +3,4% rok-do-roku wobec +2,9% w 4 kw. 2013
  • dodatnie saldo przenoszenia numerów – po raz pierwszy od 3Q2008 roku
  • +139 tys. przyłączeń post-paid netto w 1 kw. wobec -5 tys. rok wcześniej
  • +126 tys. przyłączeń netto do nju.mobile, dzięki czemu liczba klientów wynosi 479 tys.
  • wolniejszy spadek liczby klientów telefonii stacjonarnej: -56 tys. w 1 kw. wobec -62 tys. w 4 kw. 2013 oraz -111 tys. w 1 kw. 2013
  • spadek kosztów operacyjnych o -7,3% rok-do-roku pozwolił obronić skorygowaną3 marżę EBITDA na poziomie 31,8%
  • nakłady inwestycyjne na poziomie 374 mln zł, niższe o 7% rok-do-roku
  • organiczne przepływy pieniężne w wysokości 157 mln zł, odzwierciedlają wyższe płatności za telefony. Potwierdzony cel całoroczny w zakresie organicznych przepływów pieniężnych
  • sfinalizowana sprzedaż Wirtualnej Polski; 382 mln zł wpływów pieniężnych, 191 mln zł zysku ze sprzedaży

Odnosząc się do wyników grupy w I kw. 2014 roku, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:

- W I kwartale osiągnęliśmy znaczący postęp w działalności komercyjnej: oferta konwergentna Open znajduje się na dobrej ścieżce wzrostu, w dalszym ciągu ograniczamy utratę klientów telefonii stacjonarnej i osiągnęliśmy wysoki przyrost liczby klientów komórkowych w segmencie post-paid, łącznie z nju.mobile. Dzięki temu, po raz pierwszy od 2008 roku, odnotowaliśmy dodatnie saldo w zakresie przenoszenia numerów. Z drugiej strony ARPU pozostaje nadal pod presją i potrzebujemy więcej działań, żeby poprawić wyniki segmentu szerokopasmowego. Zamierzamy podtrzymać pozytywne tendencje działalności komercyjnej w 2 kw. Dzięki nowemu pakietowi działań, w tym wprowadzeniu nowych mobilnych planów taryfowych, wspartych obniżeniem kosztu wejścia w posiadanie smartfonów oraz jeszcze bardziej atrakcyjną ofertą Orange Open. Podpisaliśmy przełomową umowę z mBankiem, która otwiera drogę do świadczenia nowatorskich usług finansowych dla klientów Orange. Jednocześnie, kontynuujemy postęp operacyjny, zwiększając pokrycie siecią 3G do 91% oraz obejmując 29% mieszkańców Polski zasięgiem sieci 4G. Przewidujemy, rynek pozostanie konkurencyjny, lecz uważamy, że jesteśmy dobrze przygotowani do tej rywalizacji. Będziemy nadal aktywni, szybko dostosowując się do zmieniających się warunków rynkowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...