reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

TV Trwam: spoty o kulisach starań o DVB-T [wideo]

dodano: 2012-05-21 10:25 | aktualizacja: 2016-07-31 21:07
autor: Łukasz Knapik | źródło: naszdziennik.pl

TV Trwam 2011 Fundacja Lux Veritatis, nadawca TV Trwam, przygotowała trzy spoty informacyjne dotyczące problemu odmowy przyznania koncesji TV Trwam w cyfrowym multipleksie. Pierwszy z nich zatytułowany „Stop dyskryminacji TV Trwam” dotyczy spraw finansowych, drugi dotyczy braku pluralizmu w mediach oraz niezwykłej skali społecznego poparcia dla TV Trwam, a trzeci, który właśnie debiutuje, przedstawia, w jaki sposób decyzja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji łamała zapisy ustawy o radiofonii i telewizji - pisze Nasz Dziennik.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Każdy ze spotów dotyczy innego kontekstu problemu koncesji dla TV Trwam. Pierwszy z nich zatytułowany „Stop dyskryminacji TV Trwam” dotyczy spraw finansowych. Rozpoczynają go medialne wrzutki ze znanego filmu „Imperium Rydzyka”. W materiale można zobaczyć prezentację dokonań założyciela Radia Maryja: a więc powstanie Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej, TV Trwam i Naszego Dziennika. - Osiągnął niebywały sukces. Pieniądze płynęły do Radia Maryja szerokim strumieniem. Stacja się rozrastała, kupowała nowy sprzęt - słyszymy w filmie TVP - pisze Nasz Dziennik.

Tymczasem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) swoją decyzję uzasadnia rzekomym brakiem zdolności finansowania przedsięwzięcia przez Fundację Lux Veritatis, czyli podmiot prowadzący TV Trwam. Pierwszy spot doskonale uwydatnia te dysproporcje - pisze Nasz Dziennik. - Pisali i mówili o imperium Rydzyka. Gdy mają dać miejsce TV Trwam na cyfrowym multipleksie, mówią, że nie ma pieniędzy. KRRiT rozdaje miejsca na multipleksie. Nigdzie nie wykazała katalogu kryteriów finansowych, jakimi się kierowała - relacjonuje narrator fundacyjnego spotu. Wymienia też kolejne spółki, którym miejsce to zostało przydzielone. A więc powiązaną z Polsatem ATM Grupę (nadawca kanału ATM Rozrywka TV), spółkę Stavka związaną z TVN (nadawcę kanału TTV), Eskę TV (nadawcę kanbału Eska TV) i Lemon Records (nadawcę kanału Polo TV). Na reklamówce zobaczymy też fragment posiedzenia senackiej komisji kultury z 12 stycznia br., na którym był obecny szef KRRiT Jan Dworak. - Nadawca nie gwarantował finansowego standingu - przypomina słowa Jana Dworaka Nasz Dziennik. Dopytywany, czy to oznacza, że Fundacja Lux Veritatis, czyli podmiot prowadzący TV Trwam, nie przedstawiła dokumentów gwarantujących finansowanie przedsięwzięcia, Jan Dworak odpowiedział, że owszem, dokumentacja została KRRiT przedstawiona, ale w sposób niewystarczający - przypomina Nasz Dziennik.

Spot przedstawia też graficzne porównanie sytuacji finansowej tych spółek, które miejsce na multipleksie otrzymały, z bilansami Fundacji. Porównanie wypada na niekorzyść dla spółek - pisze Nasz Dziennik. I tak - wykazują autorzy spotu - aktywa trwałe Fundacji są blisko 3,7 tys. razy większe niż aktywa preferowanej przez KRRiT spółki Eska TV, 350 razy większe niż firmy Lemon Records i ponad 86 milionów razy większe niż firmy Stavka. Większe są też aktywa obrotowe Fundacji. Reasumując: suma bilansowa Fundacji jest 38 razy większa niż spółki Eska TV, 49 razy większa niż spółki Lemon Records i 906 razy większa niż firmy Stavka - wylicza Nasz Dziennik. Również kapitałów własnych Fundacji nie da się porównać z kapitałami własnymi firm Eska TV i Lemon Records, gdyż obie te firmy mają kapitały ujemne. A to oznacza, że nie są zdolne do regulowania swoich zobowiązań. Nie da się też porównać zysków Fundacji z pozostałymi podmiotami, gdyż zamiast zysków firmy te generowały straty. Według Naszego Dziennika otwarte pozostaje zatem pytanie, czym kierowała się KRRiT, która przyznała miejsce na multipleksie spółkom generującym straty, nieposiadającym majątku trwałego i niedysponującym własną bazą produkcyjną i emisyjną. A na dodatek nie mają realnego zabezpieczenia finansowego, należą do tej samej grupy kapitałowej, a ich właściciele już mają miejsce na multipleksie.

- Wszystkie informacje dotyczące kwestii finansowych Fundacji, jakie pojawiły się w spocie, są takie same, jakie otrzymała KRRiT oraz jakie były przedstawiane na posiedzeniu komisji senackiej i sejmowej zajmujących się kwestią przyznania multipleksu dla TV Trwam, a które otrzymali posłowie - deklaruje Naszemu Dziennikowi ojciec Piotr Dettlaff z TV Trwam.

Drugi spot dotyczy braku pluralizmu w mediach oraz niezwykłej skali społecznego poparcia dla TV Trwam. Przedstawia manifestacje, jakie przeszły przez Polskę. Te dwa spoty są już dostępne na stronie internetowej TV Trwam oraz Radia Maryja.

Trzeci, który pojawił się 21 maja br. przedstawia, w jaki sposób decyzja KRRiT łamała zapisy ustawy o radiofonii i telewizji - informuje Nasz Dziennik. - Spoty mają na celu przedstawienie rzetelnych informacji w sprawie przyznania koncesji TV Trwam. To bardzo istotne w kontekście wielu zmanipulowanych informacji, jakie sączą się do opinii publicznej ze strony prorządowych mediów - komentuje Naszemu Dziennikowi ojciec Piotr Dettlaff.

- Fundacja opracowała spoty pod kątem merytorycznym, zespół graficzno-techniczny TV Trwam przygotował je technicznie - informuje Nasz Dziennik ojciec Piotr Dettlaff.

25 maja br. przed Sądem Administracyjnym w Warszawie odbędzie się rozprawa dotycząca nieprzyznania TV Trwam koncesji na nadawanie na multipleksie - przypomina Nasz Dziennik.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii NTC w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

125 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

799 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,5m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,5m w wersji v2.1 dla...

79 zł Więcej...