dodano: 2010-10-27 11:06 | aktualizacja:
2010-10-27 11:21
autor: Anita Dąbek |
źródło: TP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W skali rocznej usługa IPTV ma o
7 tys. więcej klientów, a usługa telewizji satelitarnej o
207 tys. więcej klientów.
Kluczowe wyniki 3. kwartału 2010 r. dla Grupy TP:
-
trzeci kwartał z rzędu poprawy dynamiki przychodów i marży EBITDA (skorygowanej)
-
spadek przychodów ograniczony do 3,9% rok-do-roku wobec -4.7% w 2. kw.
-
wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 1,9% kwartał-do-kwartału, przy marży na poziomie 38,5%, odzwierciadla 103 mln zł oszczędności (383 mln zł narastająco)
-
wzrost przychodów segmentu komórkowego o 1,7% rok-do-roku, przy szacowanym wzroście wartościowego udziału w rynku o 0,3 p.p. (rok-do–roku), do poziomu 31,3%
-
wzrost skorygowanego1 zysku netto o 14,5% względem 2 kw. i o 13,8% rok-do-roku
-
polityka dywidendowa oraz plan średnioterminowy pozostają bez zmian, mimo zwiększenia rezerwy na ryzyko związane ze sporem z DPTG o 1,1 mld zł
-
wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych (ok. 2,0 mld zł narastająco), odzwierciedla dobre wyniki operacyjne; dobry wynik osiągnięty, mimo wynikającego z porozumienia z regulatorem zwiększenia inwestycji w dostęp do Internetu
-
kluczowe działania zabezpieczające przyszły wzrost w dostępie do internetu: obniżenie cen oraz współpraca z Grupą TVN w zakresie usług łączonych (multi-play)
Odnosząc się do wyników Grupy TP za 3. kwartał 2010 r.,
Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP, stwierdził:
Od trzech kwartałów informujemy o widocznej poprawie najważniejszych wskaźników finansowych, w wyniku tego, iż nasze działania komercyjne przynoszą zakładane korzyści. Przychody z telefonii komórkowej ponownie rosną, odzwierciedlając wzrost liczby klientów od początku roku. Zrobiliśmy także duży krok w kierunku przywrócenia wzrostu w segmencie dostępie do internetu; sfinalizowaliśmy strategię obniżek cen, by odzyskać konkurencyjność na rynku oraz, dzięki współpracy z Grupą TVN, zapewniliśmy naszym klientom dostęp do najwyższej jakości oferty programowej. Jestem przekonany, że te działania tworzą solidne podstawy do trwałego wzrostu w segmencie dostępu do internetu. Na koniec, z perspektywy roku od podpisania Porozumienia z Regulatorem, widać wyraźnie, że jest ono korzystne nie tylko dla TP, ale także dla całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce, a przede wszystkim dla klientów, gdyż wszyscy odnosimy korzyści ze zwiększonych inwestycji, lepszych usług i niższych cen.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.