reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Comedy Central i filmy podniosą MTV?

dodano: 2010-03-24 22:39 | aktualizacja: 2010-03-24 23:39
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

spiketv_logo_sk.jpg Udziały w rynku kanałów MTV Polska i Viva Polska spadają - i co dalej?. Chociaż nadawca tłumaczy to dużą konkurencją ze strony ogólnotematycznych stacji np. „You Can Dance” (TVN) możliwe, że widzom znudziły się już kontrowersyjne amerykańskie show. Stacje koncernu urozmaicą ofertę swoich kanałów filmami, a Comedy Central stanie się najbardziej rozwojowym produktem.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Według "Pressa" z anteny VH-1 mają zniknąć programy rozrywkowe. Za to popołudniu i wieczorem w kanale będzie można oglądać pasmo Comedy Central Family. Czy to oznacza stopniowy koniec VH-1? Niewykluczone, że tak. Zdaniem cytowanej przez "Wirtualne Media" szefowej programowej MTV potencjał tej stacji jest większy niż osiągana oglądalność. Może z mniejszą ilością czasu antenowego, ale za to VH-1 w formule bardziej klasycznej, czyli muzycznej zacznie zyskiwać. To na pewno dla MTV Networks Polska eksperyment. W Polsce nie ma na dobrą sprawę kanału z muzyką alternatywną lub klasykami (nisza?). Dawna funkcja VH-1 właściwie została całkowicie rozmyta przez programy rozrywkowe. Na pociechę jest VH-1 Classic, ale brytyjski i z małym zasięgiem.

Nie do końca jestem przekonany, czy pójście mającego coraz mniej wspólnego z muzyką koncernu MTV w filmy - w tym filmy akcji w kanale Spike się uda. Pamiętajmy jak długo o zasięg walczyły Comedy Central i Nickelodeon. MTV znowu wchodzi na rynek, gdzie nie jest jedynym graczem. Konkurencyjny AXN ma nie tylko bogatą bibliotekę, ale i ugruntowaną pozycję, wysoką oglądalność. Stacja z klasykami komediowymi Comedy Central Extra może mieć podobny problem z przebiciem się, jak TV1000. Istnieje przecież HBO Comedy, które ma dostęp do nowszych produkcji. Wszystko wygląda bardzo jak działanie na ilość, a nie jakość produkcji w głównym Comedy Central. Dlaczego nadawca nie postawi na zwiększenie liczby pozycji premierowych? Znowu idziemy w dwudziesty, trzydziesty kanał o tej samej tematyce, zamiast poeksperymentować z czymś nowym. Może na poczet kłopotów E! uruchomić stację plotkarską z dużą dawką lokalnych newsów? W końcu MTV zaczyna współpracę z serwisem „Pudelek”.

Oczywiście prawdą jest, że oglądalność dla młodzieżowej oferty kanałów koncernu zabierają naziemne stacje, ale nie przesadzałbym z tą tezą. „You can dance” jest tylko w środę, a kanały MTV dostępne całą dobę, cały tydzień. Podobnych do „YCD” produkcji nie jest zbyt dużo. MTV chyba po prostu nie potrafi się przyznać, że tego dawnego widza odbiera jej coraz liczniejsza i silniejsza konkurencja. Uruchomienie Eska.TV, Rebel.TV, zapowiedź kanału tanecznego i Tuby TV na pewno nie pomagają w wynikach MTV Polska, Vivy Polska i VH-1. Nastawienie współczesnej młodzieży do muzyki zmienia się też o tyle, że coraz częściej słucha ona muzyki drogą internetową, przez iPod-a. MTV, które kiedyś było jedynym „oknem na świat teledysków” dawno straciło taką pozycję. Dziwi, że MTV na polskim rynku niezbyt mocno angażuje się w Internet.

Działania MTV to pewien trend na rynku kanałów telewizyjnych - warto mieć dla każdego coś dobrego, jakiej to będzie jakości to już mniej istotne. Pokazał to Polsat uruchamiając kilka kanałów tematycznych dla różnych grup, ITI stawiając ciągle na nSport, Discovery Channel wprowadzając Investigation Discovery. W przypadku wszystkich przyświeca jeden cel - dotarcie do jak najbardziej szerokiej grupy widzów i reklamodawców. Nowe kanały komediowe mają dotrzeć do starszego i bardziej przyzwyczajonego do telewizji (a nie Internetu) widza. Model szerokiego portfolio na rynku jest coraz modniejszy. Nawet Coffee Heaven weszła w pewnym sensie w konkurencję z McDonald’sem oferując kanapki. Oby tylko MTV nie przesadziło i nie postanowiło za rok-dwa uruchomić kanału dla seniorów. Chociaż to mogłoby być ciekawe.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

Usługa CANAL+ BOX 4K Ultra HD

Najnowszy dekoder CANAL+ BOX 4K (model HY4001) w nowej cenie...

199 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC Biały

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...