dodano: 2009-09-01 14:58 | aktualizacja:
2016-07-31 21:48
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał TVN utrzymując silną pozycję w komercyjnej grupie docelowej w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r., potwierdził swoją odporność na spadki oglądalności.
W sierpniu 2009 r. kanał TVN odnotował 16,7 proc. ogólnego udziału w rynku w peak time i 12,5 proc. w ujęciu całodobowym. Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (87 proc. gospodarstw domowych w Polsce) TVN był drugim najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w peak time.
W sierpniu 2009 główny serwis informacyjny
Fakty przyciągał do 3,6 milionów widzów, ze średnim miesięcznym udziałem w rynku na poziomie 32,6 proc., wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (30,5 proc.). Serial kryminalny
W-11 Wydział Śledczy przyciągał do 3,1 miliona widzów,
Sopot Festival 2009 oglądało do 2,7 miliona widzów a program publicystyczny
Uwaga! do 2,5 miliona widzów. W sierpniu 2009 r., cztery spośród dziesięciu programów cieszących się największą popularnością w kanale TVN stanowiły produkcje lokalne.
W sierpniu 2009 r. cztery duże kanały telewizyjne odnotowały spadek w zagregowanym ogólnym udziale w rynku z 67,8 proc. w sierpniu 2008 r. do 60,4 proc. w sierpniu 2009 r. W komercyjnej grupie docelowej (16-49) zagregowany całodobowy udział w rynku czterech głównych kanałów wyniósł 59,0 proc. w porównaniu do 68,1 proc. w analogicznym okresie 2008 r.
Niższy zagregowany udział w rynku wynika z fragmentacji widowni i zmian w strukturze panelu badawczego AGB. Postępująca fragmentacja rynku, będąca głównie efektem dynamicznego rozwoju platform cyfrowych (w 2009 r. zyskały one prawie 2,5 miliona nowych użytkowników), potwierdza zasadność strategii TVN, polegającej na rozbudowie portfolio kanałów tematycznych oraz wejściu na rynek płatnej telewizji, poprzez przejęcie kontroli nad platformą n.
Zmiany na rynku odzwierciedlone zostały również w strukturze panelu badawczego AGB – w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. badanie objęło nowe kanały, a do próby badawczej włączono więcej gospodarstw domowych posiadających dostęp do platform cyfrowych. 6 września TVN wprowadza jesienną ramówkę, na która składają się nowe formaty oraz kontynuacje najbardziej popularnych programów i seriali. TVN wyemituje dwa nowe seriale
Naznaczony oraz
Grzeszni i bogaci, a także dokument podróżniczy
Kobieta na krańcu świata. TVN wyemituje również dziesiątą edycję programu rozrywkowego
Taniec z Gwiazdami oraz drugą edycję programu rozrywkowego
Mam Talent! Na antenie TVN pojawią się także nowe odcinki naszych najpopularniejszych seriali:
Teraz albo nigdy!, 39 i pół, Niania, Brzydula oraz Na Wspólnej. Nasi widzowie zobaczą również nowe odcinki innych popularnych programów, takich jak: teleturniej
Milionerzy, Szymon Majewski Show i Kuba Wojewódzki. W sezonie jesiennym 2009 TVN zaprezentuje również bardzo bogatą ofertę filmową obejmującą, między innymi, takie hity jak:
Shrek Trzeci, Infiltracja, Krwawy diament, Prosto w serce, Happy Feet: Tupot małych stóp, Ocean's Eleven: Ryzykowna gra. Wyemitowane zostaną także kolejne sezony seriali zagranicznych
Californication 2 i Fringe.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.