reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

200.000 aktywnych abonentów TNK

dodano: 2009-04-24 13:13 | aktualizacja: 2009-04-24 14:23
autor: Janusz Sulisz | źródło: inf. wł.

Telewizja na Kartę Logo Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przed 1 maja 2009 najmłodszej usłudze płatnej telewizji, czyli Telewizji na kartę (TNK) dosłownie stuknie okrągła liczba 200.000 aktywnych abonentów z uruchomionymi kartami prepaid. Wiadomo, że średnia dzienna liczba nowych aktywacji waha się pomiędzy 500 a 1000 w zależności od dnia tygodnia i pogody .



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zaliczka w postaci 200.000 aktywnych użytkowników jest doskonałym wynikiem zrealizowanym zaledwie w 7 miesięcy od startu usługi TNK w październiku 2008. Co prawda, TVN zaniechał emisji słynnych reklam z Mr. Telewizji na kartę, ale i tak sprzedaż idzie własnym tokiem, z niewielkim nakładem na reklamę i marketing, właściwie przerzuconym na firmy tv-sat, które czują w tym segmencie swój biznes.

Co prawda, po Wielkanocy na rynku płatnej telewizji panuje zastój, więc nie jakiegoś boomu nawet na najtańszą ofertę, jaką jest niewątpliwie TNK. Głównie sprzedają się najtańsze odbiorniki cyfrowe z czytnikiem kart (TNK, CYFRA+, erotyka), , w tym najlepiej te pod karty TNK (BigSat, Opticum, TechniSat), bo klienci oszczędzają, przestraszeni wszechobecnym, głównie w mediach, kryzysem. Zmieniły się też ceny, nawet te najtańszych tunerów CX, bo dużą rolę odgrywa kurs euro i dolara do złotówki, a ten jest zmienny, co nie ułatwia handlu i promocji dla TNK.

Niestety kończą się zapasy tanich odbiorników z produkcji przy starym kursie euro - zapasy są już na wyczerpaniu. Oznacza to, że w ciągu miesiąca lub dwóch zniknie z rynku, to co najtańsze z odbiorników cyfrowych CX. Okazuje się jednak, ze klienci często uzupełniają kartami TNK ofertę CYFRY+ lub Cyfrowego Polsatu, kupując kartę do drugiego pomieszczenia (dzieci, żona) lub dla kanału nSport. Dziwne, że Cyfrowy Polsat lub CYFRA+ nie zainteresowały się tym, by pozyskać część punktów sprzedających TNK, zwłaszcza po podziale sieci dystrybucji między tymi platformami.
 
Dodać należy, że proporcja sprzedaży samych kart TNK i gotowych zestawów TNK w segmencie firm tv-sat. to 45 do 55, bo firmy sprzedają dużo kart z modułami CAM Conax. W innych segmentach sprzedaży wynik pewnie będzie inny z większą przewagą zestawów TNK.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Prepaid CANAL+


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...