reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Uruchomić kanał promujący Polskę!

dodano: 2009-04-16 11:54
autor: Daniel Gadomski | źródło:

Coraz więcej krajów (ostatnio Japonia) uruchamia kanały telewizyjne promujące narodowe atrakcje turystyczne i możliwości inwestowania na ich obszarze. Polacy wolą wydawać pieniądze na demokratyzację Białorusi i spoty w CNN.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Satelitarne kanały promocyjne to w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularny element polityki kulturalnej poszczególnych krajów. Kiedyś wystarczyło uruchomić instytut promujący narodowy język, dzisiaj cyfrowe media stwarzają całkiem nowe możliwości. Kanały związane z promocją danych krajów, czy ich idei politycznych mogą być różne. France24 nie tak kusi inwestorów i turystów do wyprawy nad Loarę, jak prezentuje polityczny punkt widzenia francuskiego rządu. Podobne są cele rosyjskiego projektu Russia Today, który po angielsku przekonuje do stanowiska Kremla ponad 700 dziennikarzy. Bywają też bardziej ogólnotematyczne projekty. Przykładami są odwołujące się do promocji francuskiego języka TV5 (kanał wspierają też nadawcy i rządy Belgii oraz Szwajcarii), chińskie CCTV9 i południowokoreański Arirang TV. Zdarzają się również kanały typowo turystyczne, często pełne konkretnych ogłoszeń wakacyjnych. Tego typu programy emitowała stacja Holidays in Greece TV.

Pomysł na uruchomienie kanału - najbardziej podobnego chyba do tego ostatniego - miało 4 lata temu kilka firm z Torunia. Pro Polska TV, gdyby powstała, emitowałaby programy promujące walory polskiej turystyki, kultury, tradycji i gospodarki. Plany były ambitne, bo stacja miała nadawać nie tylko po polsku, ale także po angielsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku i rosyjsku. Emisja miała odbywać się z satelity Hot Bird. Niestety zabrakło pieniędzy na debiut satelitarny kanału i skończyło się na umieszczeniu kilku materiałów na stronie internetowej Pro Polska TV.

Uruchomienie promocyjnego kanału jest pozbawione szans bez pomocy rządu lub telewizji publicznej. Na pewno najlepiej byłoby uruchomić projekt zbliżony choćby do Arirang TV, zawierający wybrane filmy dokumentalne TVP, codzienną porcję informacji i magazyny poświęcone kulturze, kuchni, historii, wyjątkowym miejscom, muzyce i gospodarce. Kanał nie musi być wcale bardzo drogi - wiele programów można po prostu opatrzyć angielskimi napisami. Trudniej byłoby z zachęceniem do włączenia kanału zagranicznych operatorów kablowych. To mogłoby kosztować i nie sądzę, żeby ewentualna promocja za pośrednictwem polskich ambasad wystarczyła. O ile MSZ i TVP nie wdrażają pomysłu na kanał promujący Polskę poza granicami kraju, płacą rocznie 20-27 mln zł na utrzymanie stacji Belsat TV, adresowanej do Białorusinów. Być może wkrótce pojawi się pomysł uruchomienia promocyjnej telewizji, ponieważ turniej piłkarski Euro 2012 będzie okazją do dużej promocji Polski w Europie. Temat będzie więc bardziej "na topie". Póki co musimy się zadowolić promocją polskich pensjonatów i SPA oraz wdzięków uległych dziewczyn, które prezentowane są w niemieckich kanałach planszowych, dostępnych na satelicie Astra.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...