reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Orange Sport Info to PR czy słaby pomysł?

dodano: 2009-04-05 23:42 | aktualizacja: 2009-04-06 01:15
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

Orange sport info Newsy i sport to dwa odmienne światy, choć porównywalnie kosztowne. Ostatnie lata pokazały, że nie ma sensu ich łączyć, bo sport w telewizji to przede wszystkim relacje na żywo. Publicystyką sportową interesują się głównie dobrze wykształceni odbiorcy. Być może promocja Telekomunikacji Polskiej jako nadawcy telewizyjnego wśród tej grupy jest prawdziwym celem uruchamiania niekodowanego kanału Orange Sport Info.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Orange Sport Info ma nadawać serwisy informacyjne "Sport raport" co pół godziny od godz. 7 do godz. 23. Co 15 minut na antenie kanału pojawiać mają się skróty informacji. W ramówce stacji pojawią się także wywiady, magazyny i analizy z udziałem trenerów i gwiazd sportu. Chociaż TP wspólnie z Canal+ posiada prawa do pokazywania meczów pierwszej ligi piłkarskiej, Orange Sport Info nie będzie ograniczał się do piłki nożnej. W programie kanału znajdą się też propozycje adresowane do fanów golfa, sportów motoryzacyjnych, a nawet wyścigów konnych. Zespół redakcyjny liczy blisko 25 osób. Produkcja na potrzeby kanału trwa już ładnych kilka miesięcy - na super jakość nie ma co liczyć, bo w większości odbywa się za pośrednictwem małych, łatwych do przenoszenia kamerek.

Nie wiadomo jak tak kosztowną stację przyjmą widzowie i reklamodawcy. Mamy kryzys ekonomiczny i uzyskanie budżetów reklamowych jest dużymproblemem dla wszystkich, także największych graczy rynku. Tym bardziej ciekawe, że Orange Sport Info będzie udostępniany  bezpłatnie. Jaki w tym sens? Zapewne PR-owy. Po pierwsze abonenci sieci kablowych i posiadacze odbiorników FTA zobaczą, że TP w ogóle działa na rynku płatnej telewizji (kiedy operator telekomunikacyjny uruchomił Videostradę, jednym z największych problemów było właśnie zakomunikowanie tego faktu). Po drugie, nawet jeśli reklam będzie niewiele, można emitować autopromocyjne spoty oferty TP. Swoją drogą, bardzo dziwne, że polskie platformy cyfrowe nie dostrzegają potencjału w tworzeniu kanałów promujących ich ofertę. Jeśli to robią, to zazwyczaj tylko do użytku wewnętrznego, aby przekonać klientów do wybrania droższych pakietów. W Europie Zachodniej jest inaczej. W Polsce problemem może być porozumienie się lub kupienie praw do emisji najbardziej rozpoznawalnych fragmentów poszczególnych kanałów.

Sam kanał, gdy już spełni swoją rolę, czyli wypromuje ofertę TP, może zniknąć z rynku. Newsy w połączeniu ze sportem to bardzo kosztowne przedsięwzięcie i przejechało się na nim wielu światowych graczy, z dużo większym doświadczeniem niż TP. Eurosport nie bez przyczyny przeformatował swój Eurosport News na Eurosport 2, który skupia się na transmisjach, a nie informacjach. CNN w ogóle zrezygnował kilka lat temu ze sportowo-informacyjnego CNN Sports Illustrated. Także polski nSport HD odszedł od robienia "sportowego" TVN24. O ile w newsach polityczno-społecznych w dużym uproszczeniu wystarczy wysłać ekipę do Sejmu, czy na konferencję prasową, gdzie wstęp ma każdy, o tyle w sporcie niemożliwe jest uzyskanie prawa do pokazywania zdjęć ze wszystkich najważniejszych wydarzeń.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC Biały

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

429 zł Więcej...

Multiswitch TechniSat CE 9/8 HD

Markowy (niemiecki) multiswitch TechniSat CE 9/8 HD rozdziela sygnał niezależnie...

290 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 grafit

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

549 zł Więcej...