reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Pechowa telesprzedaż

dodano: 2009-03-29 01:37 | aktualizacja: 2009-03-29 01:51
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

Po klęsce kilku kanałów tematycznych specjalizujących się w telesprzedaży, nadal nie brakuje chętnych na uruchomienie podobnych stacji. Przykładem jest złożenie przez spółkę TV Promotion Direct wniosku do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla kanału TV Market 24. Byłby to już drugi kanał telezakupowy po Mango 24 na polskim rynku, nie licząc projektów, którym się nie powiodło i zakończyły działalność. Czy w czasie kryzysu ekonomicznego i braku szczęścia podobnych inicjatyw ma szansę utrzymać się na rynku?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Według informacji "Presserwisu" spółka TV Market 24 została już wgrudniu ub.r. zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Nie ma oficjalnych informacji, kiedy nowy kanał tematyczny mógłby wystartować, ale zapewne będzie to druga połowa roku. Czym będzie różnił się od dostępnego na rynku Mango24? Pewnie początkowo większą ilością treści zagranicznych, dostarczanych przez firmy współpracujące z TV Promotion Direct. Przed rokiem, kiedy do mediów dotarły pierwsze informacje o planach firmy odnośnie własnej stacji firmy znanej z produkowania bloków telesprzedażowych TV Market, jej szefowie wspominali o tym, że projekt mógłby mieć charakter międzynarodowy i docierać do odbiorców z kilku krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Bloki telezakupowe TV Promotion Direct najczęściej można znaleźć na antenach kanałów Polsatu, ale także m.in. w TVP i TV Trwam (po przejęciu Mango 24 przez TVN dziwnym trafem to właśnie TV Market zastąpił Telezakupy Mango w stacji o. Rydzyka). Bardzo prawdopodobne więc, że to Polsat zapewni nowemu kanałowi miejsce na transponderze satelitarnym. W chwili ogłoszenia planów TV Market 24, osoby związane z projektem nie ukrywały nawet, że łatwiej byłoby im pociągnąć ten biznes wspólnie z Zygmuntem Solorzem-Żakiem. Grupa Polsatu mogłaby zapewnić stacji zaplecze produkcyjne dla polskich treści programowych. Cyfrowy Polsat zagwarantowałby ponad 5 mln potencjalnych widzów. Zasięg w przypadku kanałów telezakupowych to podstawa. Tym bardziej, że muszą one płacić operatorom za miejsce w pakiecie, a nawet za dołączenie do listy programowej platformy cyfrowej. Mango 24 poprawił jakość swoich programów i zwiększył wydatki na produkcję po przejęciu przez TVN. Stacja zyskując czas antenowy, na dodatkowych kanałach, zwiększyła równocześnie gamę dostępnych w telesprzedaży produktów.

Przekonanie szefa Polsatu nie będzie łatwe, bo na pewno zdaje sobie on sprawę z tego, że podobne inicjatywy zarabiają na siebie, pod warunkiem, że są na antenach innych kanałów. Drogie całodobowe stacje o profilu telezakupowym nie mają sensu ani w Polsce, ani w Europie Zachodniej, gdzie widzowie są do nich przyzwyczajeni (QVC zaczynał jeszcze w czasach apogeum analogowej telewizji satelitarnej). RTL Group zbyt długo dokładał się do RTL Shop, więc w końcu sprzedał kanał holdingowi Aurelius Equity Development, który zmienił jego nazwę na Channel 21 Shop. Likwidacji doczekał się także niemiecki Schmuckkanal i czeski Top TV. Również w Polsce kanały telezakupowe nie miały szczęścia - nawet te oferujące telezakupy w specyficzny sposób. Aukcyjna Promocja.tv po kilku miesiącach działalności była zmuszona zakończyć działalność, nie podzielając sukcesu podobnych kanałów w Niemczech. Trochę dłużej funkcjonowały Podróże TV. Jednak nawet nieustająca tendencja wzrostowa polskiego rynku turystycznego, nie pomogła w utrzymaniu się kanału na rynku. Polacy w przeciwieństwie do mieszkańców Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych, nie mają nawyku do robienia zakupów za pomocą telewizji. Preferują Internet, gdzie wybierają między aukcjami Allegro.pl i ofertą setek internetowych sklepów z każdej kategorii. Kanały typu Mango 24 i TV Market 24 są więc pewnie “haczykiem” dla osób, które przełączają kanały telewizyjne i przypadkiem trafią na interesujący ich produkt.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena sat dla TIR-a 60 cm

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę dla TIR-owców.

179 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,8m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,8m w wersji v2.1 dla...

39 zł Więcej...

SAT Kurier abonament za 2021 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2021 r. z wysyłką...

89 zł Więcej...