reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Telewizja od TP w końcu staje na nogi

dodano: 2009-02-04 14:31 | aktualizacja: 2009-02-04 14:43
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

logo TP nowe tpsa Opłaciło się Telekomunikacji Polskiej porównanie kanałów telewizyjnych do kanałów wodnych występujących m.in. w Wenecji. Po nieudanych 2,5 latach oferowania dostępnej tylko przez łącza DSL Videostrady, narodowy potentat telekomunikacyjny z sukcesem rozpoczął oferowanie usługi telewizyjnej drogą satelitarną.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

W ciągu tylko jednego kwartału usługę kupiło 100 tys. abonentów Telekomunikacji Polskiej. Tylko 57 tys. klientów spółka pozyskała przez ponad 2 lata świadczenia usługi jedynie w oparciu o DSL. Wynik 100 tys. jest imponujący, ponieważ nie udało się go osiągnąć ani platformie cyfrowej n, ani Cyfrowemu Polsatowi w tak krótkim czasie od rozpoczęcia działalności. Cyfra+ powinna teraz porządnie się zastanowić, czy współpracując z TP nie buduje sobie potencjalnego rywala na przyszłość. Na razie albo nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia, albo współpracuje świadomie, licząc np. na ewentualną konsolidację z TP w późniejszym terminie. Korzyści dla abonentów Cyfry+ są niewielkie - to przede wszystkim słabej jakości kanał Orange Sport. Tworzy go w dużej mierze ten sam zespół, co Canal+ Sport, ale na zupełnie innym sprzęcie. Treści newsowe nagrywane są na niewielkich "kamerkach", przypominających te, z których korzysta TV Trwam.

Co stoi za szybkim wzrostem liczby abonentów usługi telewizyjnej TP? Po pierwsze jest to dotychczasowa baza abonencka operatora - użytkownicy usług telefonii stacjonarnej i szerokopasmowego dostępu do Internetu. Łatwiej jest ich przekonać dając dostęp do telewizji np. w formie bezpłatnych bonusów na określony czas niż zdobyć całkiem nowego klienta. Do tej pory Videostrada TP miała ograniczony zasięg do niespełna 100 miejscowości (dzięki emisji satelitarnej usługa dostępna jest w całym kraju). Dotychczas w wielu lokalizacjach wykupienie tej usługi było po prostu niemożliwe. Co za tym idzie, telekom nie inwestował zbyt dużo w promocję Videostrady. Jeśli już pojawiły się spoty reklamowe, to nie były one stosunkowo czytelne dla odbiorcy. Ich widzowie nie odróżniali Videostrady od Neostrady. Myśleli, że kanały dostępne w Videostradzie ogląda się na ekranie komputera, a nie telewizora. Pojawienie się atrybutu - anteny satelitarnej - i podróży po kanałach weneckich, w których zamiast wody widać obrazy kanałów telewizyjnych, zadziałało na wyobraźnię Polaków. Ciekawym podejściem marketingowym było też umieszczenie na portalu społecznościowym YouTube rzekomego nagrania rozmowy z infolinią TP zdenerwowanej zwolenniczki TV Trwam, której ulubiona stacja ma awarię. W kilkuminutowej rozmowie, wyglądającej na autentyczną, roześmiani sytuacją Internauci poznają niektóre aspekty techniczne działania usługi. Nie wiadomo, czy za nagraniem z infolinii stoi TP - przypadki wykorzystania podobnych narzędzi promocyjnych w USA i Europie Zachodniej mogą na to wskazywać.

Cena 59,90 zł za dostęp do Neostrady i złożonego z 33 kanałów pakietu podstawowego jest dosyć atrakcyjna. W skład oferty wchodzą prawie wszystkie naziemne polskie stacje (za wyjątkiem Polsatu i TV4), tematyczne kanały TVN-u, Orange Sport, Viva Polska i kilkanaście kanałów zagranicznych. W kwietniu br. prawdopodobnie zostanie wprowadzona dodatkowa opłata za Orange Sport i tematyczne kanały TVN-u, co może trochę spowolnić przyrost abonentów. Usługa dzięki atrakcyjnej cenie odwołuje się do tej samej grupy klientów, która kupuje aktualnie subskrypcję Telewizji na Kartę, czy pakietów Mini Cyfrowego Polsatu. Jak wiadomo, jest to dosyć duża grupa odbiorców, którzy nie posiadają jeszcze dostępu do żadnej platformy, ani sieci kablowej. Dodatkowym atutem jest złożona z wielu pozycji i po różnych cenach biblioteka wideo na żądanie i możliwość wykupienia abonamentu Cyfry+.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Linbox WS-6944 PRO dla DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

449 zł Więcej...

Stojak alu ścienny AS Sat 60cm

Aluminiowy stojak ścienny 60cm niemieckiej firmy A.S. Sat z certyfikatem...

129 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 2,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

30 zł Więcej...