reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: TP ma pecha do telewizji

dodano: 2008-07-30 20:59 | aktualizacja: 2008-07-30 22:12
autor: Daniel Gadomski | źródło: www.SatKurier.pl

Orange sport Zamieszanie wokół startu polskiej ligi przeszkodziło w efektownym starcie kanału Orange Sport, przygotowywanego przez Telekomunikację Polską. Gdyby jednak wszystko odbyło się zgodnie z planem, to i tak nie ograniczyłoby to w sposób drastyczny problemów z jakimi TP boryka się przy wprowadzeniu usługi telewizyjnej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telekomunikacja Polska problemy z wejściem na rynek płatnej telewizji miała od samego początku. Częste problemy techniczne oferowanej przez DSL Videostrady, zasięg ograniczony do kilkudziesięciu miast, brak możliwości oglądania niektórych programów (np. „Kuba Wojewódzki”) ze względu na zapisy praw autorskich, niewielka sieć dystrybucji w porównaniu do platform, chaotyczna polityka pakietowa i nietrafne kampanie reklamowe - tak wyglądało pierwsze kilkanaście miesięcy TP na rynku telewizyjnym. Telekomunikacyjnemu gigantowi po dwóch latach od wprowadzenia usługi udało się do niej przekonać zaledwie nieco ponad 50 tys. klientów spośród około 8,6 mln wszystkich. To klapa i czas zatrudnić fachowców od pay-tv!

Receptą na większe zainteresowanie abonentów usługami telewizyjnymi TP ma być przygotowywana satelitarna platforma cyfrowa. W zasadzie będzie to satelitarny odpowiednik instytucji wirtualnego operatora komórkowego. Żadna z działających platform nie wydaje się być specjalnie przestraszona wejściem TP na satelitę. Wręcz przeciwnie - Cyfra+ chętnie współpracuje z nowym graczem, bo w zamian będzie mogła zaoferować usługę triple play. Użytkownicy „satelitarnej Videostrady” i tak będą mogli się czuć tymi gorszymi, ponieważ spora część z dostępnych w wersji DSL stacji jest związana umowami na wyłączność z innymi niż Cyfra+ platformami cyfrowymi. Są to np. Sportklub, Sci-Fi Channel i CBeebies.

Nazwa Orange Sport sugeruje, że kanał w przyszłości będzie czymś więcej niż usługą pay-per-view poświęconą polskiej lidze. Problem w tym, że wszystkie najatrakcyjniejsze prawa do transmisji są w rękach 12 konkurencyjnych stacji sportowych. Odebranie ich innym nadawcom przy okazji następnych przetargów nie będzie łatwe, ponieważ TP brak doświadczenia w tego typu negocjacjach. Trudno będzie też pozyskać prawa do dobrych filmów i seriali, gdy TP śladem swojej francuskiej spółki-matki zdecyduje się uruchomić takie kanały.

Wykorzystanie marki Orange do usług telewizyjnych TP wprowadza jeszcze większy chaos w głowach konsumentów. Gdy ruszy zapowiadana platforma cyfrowa mogą mieć oni problemy z rozróżnianiem, o której telewizji jest mowa. Mobilnej, dostępnej za pomocą telefonu komórkowego w sieci komórkowej Orange, satelitarnej, czy też oferowanej przez łącza DSL. Liczba technologii, w których można odbierać telewizję od tylko jednej firmy przy setkach innych usług oferowanych przez molocha i konkurencję jeszcze utrudnia identyfikację telewizji od TP przez potencjalnych abonentów. TP chyba chce się po prostu wpisać w ogólnoświatowy trend oferowania pod jedną marką wielu różnych usług. Reprezentuje go np. z sukcesem brytyjska Virgin Group. Należą do niej m.in. działające prężnie radio, sieć kablowa, tanie linie lotnicze i wirtualny operator komórkowy. Z kolei brand kanału Extreme Sports Channel od kilku lat firmuje hotele, ubrania i drinki. Wkrótce także w Polsce zadebiutuje adresowany do młodzieży wirtualny operator komórkowy Extreme Mob.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabelio: CAM CI+ 3 m gratis

Oryginalny, bezkartowy moduł (CAM) CI+ nowej szwajcarskiej platformy Kabelio z...

530 zł Więcej...

Stojak bezinwazyjny do okna rozporowy

Bezinwazyjny, wnękowy stojak dla anteny satelitarnej lub DVB-T z drążkiem...

149 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

799 zł Więcej...