reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Na co czeka News Corporation?

dodano: 2008-07-09 23:32 | aktualizacja: 2008-07-10 00:05
autor: Daniel Gadomski | źródło:

News Corp. Ogłaszanie zbliżania się „amerykańskiej jakości” w telewizji Puls, a następnie snucie planów podboju rynków kanałów tematycznych przez News Corporation - takimi informacjami przez kilkanaście ostatnich miesięcy raczyły nas media branżowe. Puls zamiast rewolucji przeszedł ewolucję, a po uruchomieniu Fox Life, Nat Geo Wild i National Geographic Channel HD amerykański koncern jakby przysnął.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Konferencja prasowa Fox Life w styczniu 2007 roku. Przy wyjściu dziennikarze otrzymują materiały prasowe z wydrukowywanymi dziesiątkami logotypów kanałów tematycznych należących do koncernu News Corporation w Europie. Można się z nich dowiedzieć, że założona przez Ruperta Murdocha firma jest m.in. właścicielem kanałów Sky Life, History Channel, FX, Fox, Fox Crime, Next HD, Fox Life HD, Fox News, czy Cult. Z wypowiedzi przedstawicieli koncernu wynikało wówczas, że jeszcze nie powiedziane zostało ostatnie słowo i wkrótce przynajmniej część z nich pojawi się w Polsce. Tymczasem od chwili debiutu Fox Life, rozpoczęły nadawanie tylko Nat Geo Wild, i National Geographic Channel HD. Do History Channel firma jedynie przekazała franczyzę spółce Chello Zone, która jest m.in. właścicielem Zone Club, czy Zone Romantica. Nie wiadomo co z FX, który był już ponoć przez dłuższy czas proponowany operatorom kablowym i platformom cyfrowym. Wspominano również o możliwości debiutu Fox Life w wysokiej rozdzielczości, ale temat ucichł.

Podobna sytuacja ma miejsce z telewizją Puls, która najpierw jesienią ub.r., a następnie wiosną br. miała przechodzić zmiany. Skończyło się na ewolucji - zmianie loga, czy wprowadzeniu programu informacyjnego „Puls Raport”, który nadawany jest z ciasnego studia, a głos prezenterów przypomina słowa ze studni. Ofertę programową stacji wzmocniły też teleturnieje „Czy jesteś mądrzejszy od pięcioklasisty?” oraz „Tylko Ty”. Puls nie przeszedł rebrandingu na Fox ani Fox Polska, mimo że przymierzał się do tego (przez stację związaną z Franciszkanami została zarejestrowana domena foxpolska.pl).

Nie trzeba było długo czekać, aby zrozumieć na czym polega „amerykańskość” Pulsu. To np. wycinanie scen erotycznych z filmów Agnieszki Holland „Gorączka”, czy Kazimierza Kutza „Perła w koronie”. Franciszkanom, którzy ciągle posiadają znaczącą część akcji stacji nie przeszkadza za to, że siostrzana stacja Fox Life emitowała reality-show „Gej radar”, polegający na zgadywaniu, który z uczestników jest homoseksualistą. Przy wyborze inwestora dla kanału problemem nie było również, że europejskie platformy cyfrowe należące do News Corporation, takie jak Sky Italia serwują w usługach pay-per-view ostrą erotykę przez całą dobę na prawie 10 kanałach.

News Corporation, którego stać na zrewolucjonizowanie polskiego rynku, w tym roku jakby przycichł. W samym Pulsie mówi się, że powodem jest niewystarczający zasięg naziemny stacji. Rupert Murdoch czeka na pojawienie się cyfrowej telewizji naziemnej, dzięki której jego kanał dotrze do porównywalnej widowni co TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat. Być może poza Pulsem, który może wtedy zmienić nazwę na Fox Polska, uruchomi kilka nowych projektów. Kanały News Corp. naziemne sukcesy odnoszą jednak w krajach ze słabo rozwiniętym rynkiem telewizyjnym (B.TV w Bułgarii, Fox Turk w Turcji). W Europie Zachodniej, którą bardziej przypomina Polska pod względem telewizji, News Corporation to przede wszystkim platformy cyfrowe. Być może zwlekanie z uruchamianiem kolejnych stacji to przemyślana strategia i kiedyś pojawią sie one w platformie, której udziały przejmie amerykański koncern. Przedstawiciele firmy nie ukrywają chęci do tego, ale zaprzeczają jednocześnie jakoby pracowali nad własną platformą.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Uchwyt masztu do krokwi

uchwyt masztu do krokwi

130 zł Więcej...

Stojak alu ścienny AS Sat 25cm

Aluminiowy stojak ścienny 25cm niemieckiej firmy A.S. Sat z certyfikatem...

58 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 699 zł Więcej...