dodano: 2008-05-08 13:19 | aktualizacja:
2008-05-09 11:05
autor: Janusz Sulisz/Anita Dąbek |
źródło: Frost & Sullivan’s Space & Communications Group
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wykorzystanie serwisów satelitarnych może według przewidywań znacznie wspierać trwały wzrost rozprzestrzeniania, jakość i niezawodność serwisów telewizji mobilnej.
Nowa analiza stworzona przez Frost & Sullivan’s Space & Communications Group (
www.spaceandcommunications.frost.com), European Mobile Satellite TV Markets, pokazuje, że w 2007 roku rynek uzyskał dochody w wysokości 1,92 mln dol. i według szacunków w 2012 roku wzrosną one do 3.273,9 mln dol.
Rozwiązanie sieci hybrydowej dla telewizji mobilnej oferuje wielki potencjał pod względem dystrybucji, zaspokajanie potrzeb operatorów oraz klientów pod względem odbioru na obszarach miejskich i wiejskich zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Ponadto, wykorzystanie pasma S, które będzie przydzielone dla całej Unii Europejskiej, zredukuje zakres trudności, które mogły mieć wpływ podczas korzystania z innych częstotliwości.
Korzystanie z satelitarnego dosyłu dla dystrybucji telewizji mobilnej ma fundamentalne zalety, ponieważ backhaul jest znanym rozwiązaniem dla aplikacji danych i wideo. Inna zaleta satelitarnego backhaulu dla telewizji mobilnej jest, że w odróżnieniu od bezpośredniego/hybrydowego satelitarnego rozwiązania w paśmie S, modelu tego nie dotyczy problem standaryzacji. Ponadto, rozwiązanie to nie wymaga bezpośredniego połączenia od satelity do użytkownika końcowego, do tego nie są potrzebne żadne konkretne urządzenia albo chipsety.
Ogólnie rzecz biorąc, przykład rynku telewizji mobilnej we Włoszech pokazuje, że nadal istnieje możliwość poprawy, a rozwiązanie sieci hybrydowej pozwoli klientom na odbiór wysokiej jakości serwisów i zwiększenia ich zasięgu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.